![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2013
|
![]()
Se privat meddelande
Stenne |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Tack till Stenne, nu har jag fungerande ASTGTM-Data!
![]() (Inte för att det blev någon nytta på dalabanan. Den blev för plottrig för mitt smak.)
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2013
|
![]() Citat:
Har du provat att använda SMOOTH-verktyget? Med det skulle kunna få bort en del av plottrigheten. Förslag på inställning: Brush size: 100-200 [Ju högre desto mera utjämningseffekt] Brush fall-off: 1 Speed: 0.02 - 0,1 [Experimentera med den här inställningen. Börja lågt. Om den är för hög så kollapsar landskapet.] Stenne |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Nej, jag ahr inte provat smooth-verktyget. Tänkte inte på det när jag provade landskapet.
Jag är inte så sugen på att jobba med landskapet. så DEm-Data och ASTGTM är en guldgruva, och tillsammans med Google maps-funktionen i simulatorn, en bra grund till ruttbygge, tycker jag. -Det är bara att lägga räls och objekt sedan! ![]()
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2015
|
![]()
För mig fungerade det inte alls. Och då menar jag inte att det inte lyckades utan att det bara blev en massa kullar där det inte ska vara några. Är mitt i centrum av en stad och där är det plötsligt 5 berg...
Och när jag skulle göra undo på detta så crashade railworks. Senast redigerad av AlexSuperHD den 2015-06-30 klockan 13:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Vad tror ni om en livesändning för att visa lite olika sätt att bygga med DEM och det andra?
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag blev förtvivlad och överraskad att marken inte höjs längre trots filerna finns på plats. Vad tror ni orsaken? |
![]() |
![]() |