![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag vet att det fungerade, men skriptet var inte mitt utan bara omgjort till Göteborg, Jag har ingen lust att ge mig in i denna snårskog fler gånger.
Citat:
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
|
![]()
... kanske skall finnas som tillval ? Jag gjorde två texturer av bilden ovan, med de går att växla om någon kan ta några bilder (helst rakt från sidan) så kan jag utvidga reklam-mappen ytterligare.
Det lutar stakt åt en uppdatering 3 eftersom jag justerat ytterligare saker jag inte varit nöjd med - och fler lär det bli !
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Tjusigt! Men när började reklamen dyka upp på vagnarna? Har några äldre bilder (70-tal tror jag, dock ej användbara som textur) i boken "Angerdsbanan" och där är det reklam även på M25orna.
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
... har säkert funnits de senaste 35 åren? Skulle tippa att det funnits tusentals olika genom tiderna. Jag hittade lite olika på nätet och gjorde en reklam-mapp i body-mappen till vagnarna. Det går att ändra textur i de två .texture.txt - filerna precis som i övriga mappar. Vill man inte ha reklam sätter man auto-create 0 i config.txt.
Bilderna visar M28 och 29 med reklam på:
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Denna sida visar vilka namn som funnits och på vilken vagn.
http://sv.wikipedia.org/wiki/M28_(sp...agn)#Namngivna Upptäkte just att M25 blåvit och M28 hade fel färg på namntexten så jag uppdaterar dom i sista post i download !
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2014-01-13 klockan 19:36. Anledning: fel textfärg |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Super! Fick ett gott skratt utav "Här kommer göteborgarna ut" skylten
![]() Detta blir sjukt detaljerat, får ta och prova och göra flera vagsnummer av dessa hos Markus någon dag ![]() ![]()
Skapare till Projekt Göteborg till Trainz Senast redigerad av trainz2007 den 2014-01-13 klockan 23:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
... eller Oslo Sporvogn SM91.
När GS började rangera ut M25 i slutet på 1980-talet köpte Oslo sporvejer 36 st för det facila priset av 1 kr styck. Vagnen blev inte så omtyckt av Osloborna som hade svårt att lära sig att stiga på framtill. Nummerserien borde varit mellan 26# till 29# ??? Linje- och destinationsskyltar får ni fixa i Oslo. Jag laddar upp den under dagen ! Man får väl säga: "Go tur!"