![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
När växeln står till höger så ska signalen visa två gröna lampor. Tvåskensignalen till höger är block har och ingen växel som avviker. Efter alla växlar ska 4 el 5-skenblocksignaler placeras. På enkelspår räcker med tvåskenblock efter växlarna.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2014-01-12 klockan 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Lite 'off the record' så saknar i alla fall jag en kategori signaler som vi på MSTS-tiden kallade för mellansignaler. Tittar ni på den röda signalen längst till vänster på en bild ovanför så bör den i vissa fall inte visa grönt innan blocksignalen visar grönt. Jag menar då alltså den sista signalen inne på station innan man skall åka ut på linjen och passera en blocksignal.
Min egentillverkade U-tavlasignal som jag använder på 20-talsbanan skall fungera på detta sätt. Alltså grönt ut först när blocksignalen visar grönt och när växlarna ligger. Jag skall ta ett kort från Mora på tisdag där jag förklarar hur det fungerar.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Sådana signaler behövs!
En liten update på vad ajg har åstadkommit idag. Sträckan fram till Lindome är elektrificerad och signaliserad. Vad som återstår är lofterna och plattformar. Sedan bygger jag vidare...
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
En bild till!
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Kan du skicka en bild på Halmstad Station
Windows 8/10 AMD fix http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35781 Ägare till följande Tåg simulatorer: Microsoft Train Simulator Rail Simulator (Origin) DTG Train Simulator 2015/2013(DLCs) (Steam) Video: Hur man skapar en path i msts ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag har bestämt mig att sluta bygga banan, då den krockar med McDOZ, skåneprojekt, där västkustbanan fram till båstad byggs.
Jag har bara byggt kring Kungsbacka. Jag har inte byggt i Halmstad. Så jag har inget att visa därifrån.
![]() |
![]() |