![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Så... Sista gången jag hade all världens tid... Imorrn börjar mitt livs första jobb/praktik...
Status så långt... Räls: Lagd ända till Lindome. Kontaktledningar och Signaler: Placerad ända fram till infarten av siospåret Ledsgård.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Ser bra ut! Signalerna ja, börjar från vänster är rätt, infartsignal i mitten skall vara 4 eller 5-sken och höger 2-sken.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2014-01-10 klockan 00:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Vore inte fel om du byggde till Köpenhamn, då får vi en koppling både till Northern Europe och Tottes rutt. Så detta kan ju bara bli bra, lycka till!
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Kan superdator klara av så stort?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Tror det ska nog funka... handlar nog mer om filstorleken på rutten än hur mycket RW kan bearbeta... Då RW laddar in och tar bort objekt från cachet allt eftersom man kör... Den principen gäller i princip alla spel.
Gällande signalerna, nu blev jag förvirrade. Är det utfartssignalerna jag visade på den andra bilden ovan? Min uppfattning är att alla 3 är H3 ![]()
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2012
|
![]()
Kontakta McDoz, han har stora delar av Skåne klart, tex Helsingborg-Malmö och vidare mot Köpenhamn med Öresundsbron.
Glöm det danska scenariot gjort av Erich, där finns inga koordinater inlagda så det kommer inte att gå att koppla ihop, tyvärr! Akki |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
När växeln står till höger så ska signalen visa två gröna lampor. Tvåskensignalen till höger är block har och ingen växel som avviker. Efter alla växlar ska 4 el 5-skenblocksignaler placeras. På enkelspår räcker med tvåskenblock efter växlarna.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2014-01-12 klockan 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Lite 'off the record' så saknar i alla fall jag en kategori signaler som vi på MSTS-tiden kallade för mellansignaler. Tittar ni på den röda signalen längst till vänster på en bild ovanför så bör den i vissa fall inte visa grönt innan blocksignalen visar grönt. Jag menar då alltså den sista signalen inne på station innan man skall åka ut på linjen och passera en blocksignal.
Min egentillverkade U-tavlasignal som jag använder på 20-talsbanan skall fungera på detta sätt. Alltså grönt ut först när blocksignalen visar grönt och när växlarna ligger. Jag skall ta ett kort från Mora på tisdag där jag förklarar hur det fungerar.