Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-09, 23:34   #1
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
Standard

Så... Sista gången jag hade all världens tid... Imorrn börjar mitt livs första jobb/praktik...

Status så långt...
Räls: Lagd ända till Lindome.
Kontaktledningar och Signaler: Placerad ända fram till infarten av siospåret Ledsgård.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2014-01-09_00001.jpg (238.4 KB, 322 visningar)
Filtyp: jpg 2014-01-09_00002.jpg (176.9 KB, 319 visningar)
Filtyp: jpg 2014-01-09_00003.jpg (194.3 KB, 316 visningar)
Filtyp: jpg 2014-01-09_00004.jpg (201.6 KB, 317 visningar)
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-01-10, 00:00   #2
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 846
Standard

Hej!
Ser bra ut! Signalerna ja, börjar från vänster är rätt, infartsignal i mitten skall vara 4 eller 5-sken och höger 2-sken.

Senast redigerad av Totte den 2014-01-10 klockan 00:07.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 12:57   #3
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

Vore inte fel om du byggde till Köpenhamn, då får vi en koppling både till Northern Europe och Tottes rutt. Så detta kan ju bara bli bra, lycka till!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 13:46   #4
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 846
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Vore inte fel om du byggde till Köpenhamn, då får vi en koppling både till Northern Europe och Tottes rutt. Så detta kan ju bara bli bra, lycka till!
Kan superdator klara av så stort?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 00:09   #5
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
Standard

Tror det ska nog funka... handlar nog mer om filstorleken på rutten än hur mycket RW kan bearbeta... Då RW laddar in och tar bort objekt från cachet allt eftersom man kör... Den principen gäller i princip alla spel.

Gällande signalerna, nu blev jag förvirrade. Är det utfartssignalerna jag visade på den andra bilden ovan? Min uppfattning är att alla 3 är H3r, och efter växlarna finns Block-H4-or. Detta har jag sett själv i verkligheten i t.ex. Handen Stn. mot Nynäshamn...
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 09:46   #6
Akki
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 186
Standard

Kontakta McDoz, han har stora delar av Skåne klart, tex Helsingborg-Malmö och vidare mot Köpenhamn med Öresundsbron.
Glöm det danska scenariot gjort av Erich, där finns inga koordinater inlagda så det kommer inte att gå att koppla ihop, tyvärr!
Akki
Akki besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 14:34   #7
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 846
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg

Gällande signalerna, nu blev jag förvirrade. Är det utfartssignalerna jag visade på den andra bilden ovan? Min uppfattning är att alla 3 är H3r, och efter växlarna finns Block-H4-or. Detta har jag sett själv i verkligheten i t.ex. Handen Stn. mot Nynäshamn...
Infartsignalen 4 eller 5-sken syftar jag på näst sista växeln på dubbelspåret.
När växeln står till höger så ska signalen visa två gröna lampor.
Tvåskensignalen till höger är block har och ingen växel som avviker.
Efter alla växlar ska 4 el 5-skenblocksignaler placeras. På enkelspår räcker med tvåskenblock efter växlarna.

Senast redigerad av Totte den 2014-01-12 klockan 14:38.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 19:46   #8
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 808
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Lite 'off the record' så saknar i alla fall jag en kategori signaler som vi på MSTS-tiden kallade för mellansignaler. Tittar ni på den röda signalen längst till vänster på en bild ovanför så bör den i vissa fall inte visa grönt innan blocksignalen visar grönt. Jag menar då alltså den sista signalen inne på station innan man skall åka ut på linjen och passera en blocksignal.

Min egentillverkade U-tavlasignal som jag använder på 20-talsbanan skall fungera på detta sätt. Alltså grönt ut först när blocksignalen visar grönt och när växlarna ligger. Jag skall ta ett kort från Mora på tisdag där jag förklarar hur det fungerar.
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:31.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009