![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Jag tror nog 5,3 funkar bäst av de två som sagt att det blir itne kontakt överallt hur man än gör men 5,3 borde ligga närmst på de flesta ställena
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... är väl lösbart. Jag lägger standard på 5,4 och gör varianter för 5,3 och 5,7 för de som vill byta.
Bara nu ingen skall bygga Helsingfors spårväg som väl har höjden 5,9 ![]() Jag bör väl höja M5 till 5,4 också så dom passar till mina övriga grejer ? Tack för att ni ställer upp och God Jul, Julstjärnan är utbytt mot en pantograf! Skall hälsa från Åssbon att han fått jobb som konduktör, det firar han just nu med ett antal Lyckholms 1 ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
låter jätte bra
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 879
|
![]()
OM någon nu vill bygga Helsingfors, så får du ju även bygga en ny boggi, i Helsingfors är spårvidden 1000mm
![]() Hammar'n, det trodde jag med! Sen insåg jag att när man startar körandet, så dyker rutan och växelspettet upp.
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Okej testade nu och är precis som du säger jocke
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Jo just det, den öppningsbara framrutan tillhör hytten (visiblefromoutside) liksom spettet och alla andra reglage i hytten, Dom syns inte i Surveyor men syns i Driver.
En sak till: om man kör mest i CAB-mode innifrån hytten skall man ha en "Osynlig Förare" i vagnen. Kör man mest DCC och sällan hoppar in i hytten kan man ha en Lokis av vilket slag man vill.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Ett antal förändringar är gjorda på Mustangerna:
1. Pantografen har nu höjden 5,40 m örök (5,70 m över mark). Varianter för 5,30 och 5,70 m finns så man själv kan byta i M23-ornas configar. 5.40m <kuid;67375:101998> 5.70m <kuid;67375:101999> 5.30m <kuid;67375:102000> (även M5 får samma system: 5.40m <kuid;67375:101949> 5.70m <kuid;67375:102002> 5.30m <kuid;67375:102001> 2. Samtliga M23/S27-vagnar har nu yttre backspeglar. 3. S27-vagnarna har nu en konduktör (av tvivelaktig karaktär) i konduktörsbåsen. 4. M23-vagnarna har nu blinkers som blinkar. Vill man stänga av dom får man ändra i configs effects och sätta oject-size 0. (min förhoppning är att någon skriptfantom kan skripta dom att reagera på kommande växels läge eller nåt) Kommer på Download efter julottan:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-12-25 klockan 11:23. |
![]() |
![]() |