Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-12-19, 19:12   #11
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Jo Bear,
du sätter fingret på en "öm punkt" hos N3V!
Spårvagnarnas fönster har "blended alpha"-texturer, eller egentligen ingen alpha-channel utan separat alpha-bmp-textur. Men vaffö försvinner hela spårvagnen (detta gäller vad du än placerar på spåret!!! Har provat med en O-vagn, som är garanterat "Alpha-befriad"), försvinner spårlöst).
Fönstren på vagnhallen ÄR separata mesher !!!!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av bear Visa inlägg
Är det inte så att antingen spårvagnen eller shadowmeshen har blended alpha, dvs inte bara svart eller vitt i alpha kanalen? Detta har väll inte varit supportat sedan Trainz 2009 för nytt content även om viss bakåtkompatiblitet har funnits för gamla grejer.

Jag tror att den officiella rekomendationen för genomskinliga ytor typ fönster är att modellera dem även om det kostar en hel del polygoner, möjligen då släppa genomskinligheten i högre loddar.
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:29.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009