![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 338
|
![]()
Vedeldade loket A 1021 har fått samma nya egenskaper som S, S1 och G loken:
1.EngineConfig där loket kan dra ett 750 tons tåg på PLAN bana i omkr 30 km/t. Mätningarna utförda under CABMode körning. Svårt att starta tungt tåg med de stora drivhjulen (188 cm diameter). I och med engine ändringar måste ni från och med nu ge akt på vatten nivån i pannan när ni kör i CAB MODE. Glöm därför INTE I tangenten för att fylla på vatten och O tangenten för att stänga av. Alternativ: I hytten aktiveras injektorn. Detta senare ger snabbare utslag. Glöm heller inte att skyffla in kol. Ge också akt på trycket i ånglådan (Steam chest). Lek då med fyllningsgraden. 2.Röken har också ändrats. 3.Rökfärgen blir antingen vit eller gråvit. 4.Liksom hytten vars 2 manometervisare för ångtryck nu ger mycket bättre precision. 5.Reglering av vedförrådet på tendern. 6.Tender plogar lok: http://www.mediafire.com/download/a1...2013_12_09.rar Tender: http://www.mediafire.com/download/3m...2013_12_04.rar OBS!! Samma hytt som under download inlägget "Uppd. hytter till G tenderlok, S och S1 tanklok " tenderlok hytten: http://www.mediafire.com/?at6zc251udfd7iq |
![]() |
![]() |
Taggar |
ånglok |
|
|