![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... det är sånt som ni alla behövs för för att det skall bli någorlunda rätt!!!!
![]() |
#2 |
Veteran
|
![]()
... i bygynnelsen var Trumpetkopplet men efter 20 år av avklämda fingrar uppfann på 1920-talet driftsingenjören Karl Albert vid Krefelder Eisenbahn sin patentkoppling som sen dess bär hans namn.
M5/S8 kommer att utrustas med Trumpetkoppel som standard <kuid:67375:101946> men det kommer att finnas ett Albertkoppel med <kuid:67375:101967> så kan man själv byta. M23/S27 kommer att ha enbart Albertkoppel med <kuid:67375:10957>
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Vilken jäkla sak dem där gamla vagnarna hade till koppel!
![]() ![]()
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
... det känns väldigt meningslöst eftersom jag aldrig själv kan få det att fungera via propertyrutan. Så det får väl "rinna ut i sanden"
![]()
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Hej!
Väldigt snyggt! Angående skyltar kan man väl titta på M31 som du gjorde för några år sedan. Det systemet tyckte jag är bra.
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]() Citat:
Edit: Det annars "Reskinvänligare" alternativet skulle vara om man gör något i stil med att man väljer mellan att kryssa i 12 olika rutor och varje ruta gör en platta med numret 1-12 synligt.
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz ![]() Senast redigerad av legotrainzman den 2013-12-10 klockan 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
skönt att se linje 5 TORP
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Håller med, förlänger man ytterligare blir det väl "5 Partille Kyrkogård"
![]() Du kommer säkert ihåg när 5an gick till Bräcke, tror jag mig minnas ![]()