![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Så snygg hon blir! Och vilket texturarbete, helt ofattbart vad duktig du är! Denna spårvagn kan nog gå hem stort bland våra utrikes spårvagnsnördar (finns otroligt många spårvägsbyggare över världen till Trainz känns det som) också.
Magnifikt arbete!! ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... och de flesta detaljer klara, återstår inredningen och sen hytten. De öppningsbara dörrarna skall animeras osv. Jag bygger det för vänstertrafik för det var så jag upplevde den.
(Sen gör Bengan en högervariant, han påstår ju att det är bara att spegla ![]() ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Den ser förtjusande vacker ut
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
... hur det blir med "högertrafikomläggningen", spegla sidorna är busenkelt men de öppningsbara dörrarna, inredningen och alla passagerar-attachments är ett stort jobb. Vi får se hur det blir
![]() Lite bilder på inredning och öppningsbara dörrar och till sist "blinkerserna":
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Vilken riktig snygging Lennart!!
![]() ![]() Vet inte om det bara är att spegelvända, eller om man bara tar bort stolarna på ena sidan och flyttar över dem till andra sidan, och öppnar dörrar på motsatt sida. Konduktörsbåset vet jag inget om dock, hur det flyttats och så.
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2013-12-03 klockan 22:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Var inredningen grönt skinn från början eller var det grön galon direkt från start.
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Det finns en bild på en släpvagn med klassiskt brun klädsel, jag skall ha det på S27 släpvagn. Jag vet inte men skulle tro(?) att det var brun klädsel från början, med när jag åkte till realskolan 1959 var den grön (tror jag?).
Nå, det blir en VT och en HT för både M23 och S27, men det var minsann "inte bara att spegla".
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |