![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]() Citat:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/...90437288_n.jpg Dock fanns vagnen (eller ja, dylik) som tvåriktningsvagn i Gävle, se SSS's sida "Vagnhallen": https://www.sparvagssallskapet.se/va....php?typ_id=30 som såldes till Göteborg när spårvägen i Gävle lades ner och blev ombyggda där till provombyggda pedalvagnar och med multipel.
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Nacka
Inlägg: 375
|
![]()
Väldigt snyggt!
![]()
__________________
Henrik.V |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... det är frågan ?
Att jag gjort dörrar på båda sidor är av rena Trainz- och bekvämlighetsskäl. En det kör högertrafik, andra kör kanske vänstertrafik så vagnarna skall klara båda, dvs vilken sida än passagerarperrongen ligger på skall det fungera. Detta kallas kompromiss och har inget med hur det var i verkligheten att göra. Före 1967 satt dörrarna på vänster sida, efter 1968 satt dom t.h. I Vår Trainz-fantasi-värld sitter de på båda sidor, så det så ![]() En bild på sidorna med min test-textur pålagd. När man skall göra texturer måste man växla mellan modell och bildprogram hela tiden, så detta är bara en början:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Kommer man kunna välja vilken sida man har dörrarna på?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Men hade det inte varit lätt och bara spegelvända modellen, säger en som inte så hemma i 3D-bygge.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
|
![]()
Tänkte lägga upp bilderna jag tog idag här så "allmänheten" får ser dom med.
önskar du mer bilder Lan får du höra av dej så löser jag det.(återkommer med dest.på m23, men dem är nästan identiska med M25,M28,M29) ![]() Bilder: 1 M23 hytt snett ovan 2 M23 hytt rakt ovan 3 M5 133 hytt (M5 71 var ej i lämpligt skick att fotografera) 4 Hur M5 71 är målad (där då utan M5 texten ![]() 5 Int. M23 ![]()
__________________
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2013-11-30 klockan 23:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
En av dom gav underlag till en trolig, fungerande hytt åt M5
![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Stiligt! Visste inte att Chalmerstunneln var så krokig
![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |