Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-30, 15:57   #1
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Snyggt Lennart.

En fråga från en som knappt har besökt Göteborg mer än två gånger och det var nog efter Mustangernas tid.

Hade dom dörrar på båda sidorna eller var det något som kom vid ombyggnaden för högertrafiken?????
Nejdå, enbart börrar på ena sidan, men dörrhålen öppnades innan högertrafikomläggningen som jag fattat det, och om man ska tro denna bild från -65.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/...90437288_n.jpg

Dock fanns vagnen (eller ja, dylik) som tvåriktningsvagn i Gävle, se SSS's sida "Vagnhallen": https://www.sparvagssallskapet.se/va....php?typ_id=30 som såldes till Göteborg när spårvägen i Gävle lades ner och blev ombyggda där till provombyggda pedalvagnar och med multipel.
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2013-11-30, 16:33   #2
henrik645
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Nacka
Inlägg: 375
Standard

Väldigt snyggt!
__________________
Henrik.V
henrik645 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-30, 17:20   #3
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Cool Dörrar eller inte dörrar ...

... det är frågan ?

Att jag gjort dörrar på båda sidor är av rena Trainz- och bekvämlighetsskäl.

En det kör högertrafik, andra kör kanske vänstertrafik så vagnarna skall klara båda, dvs vilken sida än passagerarperrongen ligger på skall det fungera. Detta kallas kompromiss och har inget med hur det var i verkligheten att göra. Före 1967 satt dörrarna på vänster sida, efter 1968 satt dom t.h. I Vår Trainz-fantasi-värld sitter de på båda sidor, så det så

En bild på sidorna med min test-textur pålagd. När man skall göra texturer måste man växla mellan modell och bildprogram hela tiden, så detta är bara en början:
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2.jpg (40.4 KB, 146 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-30, 17:57   #4
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 377
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Kommer man kunna välja vilken sida man har dörrarna på?
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-30, 18:36   #5
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
... det är frågan ?

Att jag gjort dörrar på båda sidor är av rena Trainz- och bekvämlighetsskäl.

En det kör högertrafik, andra kör kanske vänstertrafik så vagnarna skall klara båda, dvs vilken sida än passagerarperrongen ligger på skall det fungera. Detta kallas kompromiss och har inget med hur det var i verkligheten att göra. Före 1967 satt dörrarna på vänster sida, efter 1968 satt dom t.h. I Vår Trainz-fantasi-värld sitter de på båda sidor, så det så

En bild på sidorna med min test-textur pålagd. När man skall göra texturer måste man växla mellan modell och bildprogram hela tiden, så detta är bara en början:
Ok.

Men hade det inte varit lätt och bara spegelvända modellen, säger en som inte så hemma i 3D-bygge.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-30, 23:42   #6
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Smile Bilder från M5 samt M23

Tänkte lägga upp bilderna jag tog idag här så "allmänheten" får ser dom med.
önskar du mer bilder Lan får du höra av dej så löser jag det.(återkommer med dest.på m23, men dem är nästan identiska med M25,M28,M29)


Bilder:
1 M23 hytt snett ovan
2 M23 hytt rakt ovan
3 M5 133 hytt (M5 71 var ej i lämpligt skick att fotografera)
4 Hur M5 71 är målad (där då utan M5 texten )
5 Int. M23
Bifogade bilder
Filtyp: jpg WP_20131130_006.jpg (147.7 KB, 147 visningar)
Filtyp: jpg WP_20131130_001.jpg (140.4 KB, 147 visningar)
Filtyp: jpg WP_20131130_002.jpg (268.0 KB, 149 visningar)
Filtyp: jpg WP_20131130_005.jpg (132.5 KB, 147 visningar)
Filtyp: jpg WP_20131130_007.jpg (134.5 KB, 147 visningar)
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen

Senast redigerad av GBGtram den 2013-11-30 klockan 23:49.
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-01, 18:15   #7
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Smile Tack för fina bilder!

En av dom gav underlag till en trolig, fungerande hytt åt M5
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20131201_0003.jpg (176.3 KB, 124 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-01, 18:45   #8
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
Standard

Stiligt! Visste inte att Chalmerstunneln var så krokig
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:03.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009