![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Ser jättesnyggt ut!
Hur har du tänkt dig med svenska- och danska ATC? Svenska ATC vet vi som bekant om att den är under utvekling (Dock ligger det på is tills vidare), och danska ATC-Systemet (Med signalerna) kämpar gänget bakom railworks.dk att få igång: http://www.railworks.dk/forum/index....34.msg6012#new
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Såhär ser det ut i dagsläget. Alla knappar är klara och det enda som fattas är att namnge dem och få dem att fungera (som jag vill) i spelet.
Jag funderar på att bygga en provisorisk svensk ATC som visar nästa hastighet och nuvarande hastighet (som dessutom ska gå att stänga av och på, för att underlätta körning utomlands). Den danska ATC'n kan jag noll om, så den får helt enkelt vara prydnad tills danskarna fixar den själva ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Ser mycket bra ut!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
![]()
Kan bara säga wow! Du lyckas än en gång överträffa mina, vid det här laget, extremt höga förväntningar!
![]() Btw, åkte faktiskt Öresundståg tidigare ikväll och såg som hastigast ett rött ljus ovanför lokföraren sidofönster. Vet inte om du redan sett detta eller om någon annan redan noterat det. Har dessvärre inget foto. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Ser hur snyggt som helst! Hoppas det blir så verklighetstroget det bara går... även med smådetaljerna.
Nu blev jag mer nyfiken, hur hade du tänkt den tillfälliga svenska ATC:n skulle fungera... visar den bara hastighetsbesked och inget mer? följer den hurdan spåren är konfigurerade, eller följer den signaler och skyltar? Kanske blir för rörigt att fråga dig om detaljer, men tror nog man får vänta tills Mawkish har gjort färdigt sin ATC-Skript, så kan du uppdatera motorvagnen med skriptet sedan, och så kan du så länge även ha svenska ATCn som prydnad. Det tycker jag är bekvämast.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]() Citat:
Då blir det ju lite av en prydnad eftersom den inte visar särskilt mycket. ![]() Angående ljuset över sidofönstret så är det något som jag personligen aldrig sett, och jag undrar över vad det skulle kunna vara för något.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
![]()
Har kollat närmre på det i dagsljus och positionen ser ut att stämma bra in på den vanliga vita belysningen över sidofönstren.
Lånar Alles bild: https://www.dropbox.com/sh/bmqhdp2jg...r/P1000123.jpg Min teori är att lampan normalt är vit men har någon sorts rött nattläge som skall bevara mörkerseende...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Det har den, en djup mjuk röd färg, detta gäller för båda X31 och Y2:an
|
![]() |
![]() |