![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... antar att du syftar på 1200-serien i dina påpek ?
Just nu är jag "inklämd" mellan lokdelarna: Lokdelarna är nu tätare kopplade och gummivulstena tillplattade. Det nya SAR-kopplet ser bättre ut tack vare bilderna och buffertarna är uppsnyggade. Kopplarhandtag återstår:
![]() |
#2 |
Veteran
|
![]()
... på Forumet (åtminstone i denna tråd). En enkel inredning skall väl till i Motorrummet. Den utmärkta ritning jag har ger stora möjligheter att gestalta detta och dessutom hållpunkter för den hytt som kanske blir av.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Hej! Jag syftade på LKAB-loket, det blåa.
Skulle vara riktigt kul om vi kunde få se en riktigt hytt till henne! ![]() ![]() Att det blivit liv i denna tråd, kanske kan bero på att detta är något folk verkligen vill ha? ![]() ![]()
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
... problemet med pantograferna löst
![]() Man kan ju bara ha en pantotyp på ett lok ![]() ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hur långt ner i gruvan är panton fäst?
![]() Men fytusan vad snyggt det ser ut med panton sådär! ![]()
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Lennart: Ser på bilderna att avståndet mellan lokdelarna kanske är lite väl litet, kurvan som loket befinner sej i är ju inte speciellt snäv, ändå ser det ut som loken nästan skär in i varandra (eller är det en synvilla???).
I bland får man nog tumma lite på verkligheten för att få saker å ting att bli okey i Trainz.
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2009
|
![]()
Är inget ovanligt på originalloken heller....i Trainz slipper man i alla fall att knacka plåt. Jag vet med mig att jag fotat en handfull enheter som haft skador uppkomna av att de stött ihop eller att någon enhet klivit ur i någon igenfrusen växel. Kan säkert finnas många olika orsaker. Hur som haver är det även i verkligheten ganska tajt mellan enheterna och det ser mycket naturtroget ut på bilderna ovan. Skitsnyggt helt enkelt!
/Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
|
![]()
Särar jag mer på enheterna ser det tokigt ut på rakorna ! Jag tror vi får leva med detta. Att göra snäva kurvor får väl lämnas åt modellrallarna
![]() Malmbanan hade väl rätt stora kurvradier (>200m) kan jag tänka mig, Håkan kanske vet ? Citat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Oct 2011
|
![]()
Riktigt snyggt byggt lan! Dm3-loken är väldigt häftiga lok.
Citat:
Två bilder från Postvagnen: http://www.postvagnen.com/forum/inde...read&id=335200 Två bilder till från Postvagnen: http://www.postvagnen.com/forum/inde...read&id=333211 Några svartvita bilder från Motala Industrimuseum: http://www.motala-industrimuseum.com...11900&special= Bilderna är kanske inte de bästa, men de ger kanske lite hum om hur det ser ut inne i maskinrummet.
![]() |
![]() |
#10 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Den blåa varianten ser riktigt bra ut, men jag föredrar den bruna med stora lyktor.
Snyggt jobbat, Lennart. ![]()
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
Tack, färgbilderna duger gott till det jag tänkt !
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Jag blir nästan tårögd, så vackert är det!
![]()
![]() |
#13 |
Veteran
|
![]()
... de DmA och B som förvisades söderut och moderniserades, dock blev Dm3-enheterna kvar att förfrysa i Norrland (troligen med banstandard att göra eller att man inte behövde starkare lok
![]() Skall försöka skicka allt till Ekan för texturputs så får vi se sen ?
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Mycket fint Lennart! Men vad har du gjort med dörrarna egentligen?!
![]() Och så pantografen, den ser lite mysko ut! Det typ.. ser ut att sticka ut prylar lite överallt på den?! Annars har jag nog inte mer att kommentera på, möjligen hyttdörrsräckena, dem är kolsvarta (eller var lokförarna riktigt skitiga om händerna? ![]() ![]() Och att LKAB-loggan inte bör finnas där, samt att lokena ska ha skruvkoppel. Hoppas(???) ni andra också hittar saker som ser mysko ut och kommenterar det, så det inte blir så för alltid! ![]()