![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Mycket snyggt Lennart!!
Å man får väl ta å tacka! ![]() Å så kommer, som vanligt en massa kommentarer:
Finns säkert ännu mer att kommentera på, men jag ska inte vara för jobbig ![]() Ska bli kul att få se en moderniserad variant också! ![]()
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... antar att du syftar på 1200-serien i dina påpek ?
Just nu är jag "inklämd" mellan lokdelarna: Lokdelarna är nu tätare kopplade och gummivulstena tillplattade. Det nya SAR-kopplet ser bättre ut tack vare bilderna och buffertarna är uppsnyggade. Kopplarhandtag återstår:
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
... på Forumet (åtminstone i denna tråd). En enkel inredning skall väl till i Motorrummet. Den utmärkta ritning jag har ger stora möjligheter att gestalta detta och dessutom hållpunkter för den hytt som kanske blir av.
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej! Jag syftade på LKAB-loket, det blåa.
Skulle vara riktigt kul om vi kunde få se en riktigt hytt till henne! ![]() ![]() Att det blivit liv i denna tråd, kanske kan bero på att detta är något folk verkligen vill ha? ![]() ![]()
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
... problemet med pantograferna löst
![]() Man kan ju bara ha en pantotyp på ett lok ![]() ![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hur långt ner i gruvan är panton fäst?
![]() Men fytusan vad snyggt det ser ut med panton sådär! ![]()
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Lennart: Ser på bilderna att avståndet mellan lokdelarna kanske är lite väl litet, kurvan som loket befinner sej i är ju inte speciellt snäv, ändå ser det ut som loken nästan skär in i varandra (eller är det en synvilla???).
I bland får man nog tumma lite på verkligheten för att få saker å ting att bli okey i Trainz.
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2009
|
![]()
Är inget ovanligt på originalloken heller....i Trainz slipper man i alla fall att knacka plåt. Jag vet med mig att jag fotat en handfull enheter som haft skador uppkomna av att de stött ihop eller att någon enhet klivit ur i någon igenfrusen växel. Kan säkert finnas många olika orsaker. Hur som haver är det även i verkligheten ganska tajt mellan enheterna och det ser mycket naturtroget ut på bilderna ovan. Skitsnyggt helt enkelt!
/Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Oct 2011
|
![]()
Riktigt snyggt byggt lan! Dm3-loken är väldigt häftiga lok.
Citat:
Två bilder från Postvagnen: http://www.postvagnen.com/forum/inde...read&id=335200 Två bilder till från Postvagnen: http://www.postvagnen.com/forum/inde...read&id=333211 Några svartvita bilder från Motala Industrimuseum: http://www.motala-industrimuseum.com...11900&special= Bilderna är kanske inte de bästa, men de ger kanske lite hum om hur det ser ut inne i maskinrummet.
![]() |
![]() |
#10 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Den blåa varianten ser riktigt bra ut, men jag föredrar den bruna med stora lyktor.
Snyggt jobbat, Lennart. ![]()
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
Tack, färgbilderna duger gott till det jag tänkt !
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Jag blir nästan tårögd, så vackert är det!
![]()
![]() |
#13 |
Veteran
|
![]()
... de DmA och B som förvisades söderut och moderniserades, dock blev Dm3-enheterna kvar att förfrysa i Norrland (troligen med banstandard att göra eller att man inte behövde starkare lok
![]() Skall försöka skicka allt till Ekan för texturputs så får vi se sen ?