![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Hej!
Själv ville jag bli lokförare en gång för länge sedan. Sökte 1969 men föll på för dåligt färgseende. Något lite färgblind alltså. Fick byta bana - blev skogen i stället. Har jobbat med träd i mer än 40 år tillbaka. Har lite erfarenhet av hur skog och träd ser ut i Sverige, övriga Europa och USA. Enligt mitt förmenande är fortafarande Puntanes träd, finns på Svenska tågskivorna 2004-2005 (nedladdningsbara från Banbyggarna, tror jag), de som mest liknar svenska träd. Ofta är träd, gjorda för varmare klimat än det svenska, allt för grova och höga. Vänligen
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Letar också efter ett träd som liknar det på bilden.
Någon som har något tips. Ska helst vara 2-4 meter högt. /Berke Senast redigerad av Berke den 2013-09-08 klockan 20:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Hittade inget träd som liknande det som jag var ute efter, så fick ta saken i egna händer.
/Berke |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Kan bara hålla med ekan! Träd som passar vid en hållplats som tex. Sickla i en stad är svåra att hitta. Detta blir ju jättefint!!
![]()