![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#91 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() Citat:
![]() Jeg har ikke fått prøvd det enda ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
De filene er med i min utgave av VBSR5 har du undersøkt om de ligger i Textures mappen. De skal også ligge i Global/textures.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2006
|
![]() Citat:
Jeg kopierte filene fra Textures- og Shapes-mappa fra VBSR4 til VBSR5. Prøvekjørte fra Vennesla til Grovane uten feilmld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Medlem
Reg.datum: May 2007
|
![]()
eg fikk å mye texture å shape error på veg mot vennesla, eg fikk 1 de filene fra en kompiss å da kom noewn andre feilmeldinger, da tok eg å kopierte alle texture filer fra globalmappa til vbsr5 texture mappe, å det gjorde eg med shape mappa å, å de eg hadde fra før trykka eg nei ikke overskriv, å no er eg på veg mot stavanger uten noen feil meldinger
kjempe tøfft at dørene kan åpnes på bm74 flirt |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Får be så mycket om ursäkt över tystnaden här. NSBs Ekspresstog mot Trondheim dundrar förbi strax utanför Stange. Färdigställande av VBSR till Hamar har nu topprioritet bland mina projekt!
![]()
![]() |
#96 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() Citat:
![]() Senast redigerad av lukas den 2013-08-16 klockan 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Veteran
|
![]()
Öppen fråga till samtliga norrmän och övriga kunniga! Vilka spår på bangården i Hamar är elektrifierade, om inte alla?? Är ett bra tag sedan jag var där och noterade inget om detta då...
![]() |
#98 |
Medlem
|
![]()
et godt tips legg inn et innleg på jernbane.net vis ikke du har konto der så kan jeg godt spøre eller send en mail til JBV da får du akkurat svar på det er god stund siden jeg også var på Hamar
![]() |
#99 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hei Bønan
For meg ser det ut til at alle spor er elektrifisert med untak av div skiftespor Retningen ut fra Hamar mot Elverum ser det ut som elektrifiseringen stopper rett etter brua (midterste sporet) se bilde.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 Senast redigerad av jkriste2 den 2013-08-22 klockan 00:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Medlem
|
![]()
Her har jeg vært litt kjapp med å skrive og ikke brukt kart for å se hvor det er elektrifisert og ikke hvor men jeg markerte med sort strekk det som ikke er elektrifisert område på Hamar samt så er heller ikke ringstalen elektrifisert
![]() |
#101 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Vändskivan och lokstallet syns inte heller trådar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Veteran
|
![]()
Nu har jag suttit ett par timmar och lagt alla spår på Hamar station. Spårlayouten är hyfsat komplicerad så det tog ett tag att få till snyggt!
![]()
![]() |
#103 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2006
|
![]()
Kjempeflott!
Har du noe peiling på når ruten slippes??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Veteran
|
![]()
Jag hoppas på att vara klar med förlängningen till Hamar senast under kommande vecka, sedan ska Jan ta över och bygga de nya dubbelspåren på Vestfoldbanen. Vi får se vad som händer...
![]()
![]() |
#105 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Fint! Du glömmer väl inte vändskivan? |
![]() |
![]() |