Citat:
Ursprungligen postat av lan
Alvesta i nattskrud och med riktiga väggar och inredning stötte på "pumpen" därför att Mazz inte tillåter att man manipulerar hans byggen.
Jag har skickat det jag gjort till honom så nu hänger det där om det blir nåt !?
Mazz ställer inte upp på det han kallar "Backward Engineering", och det får han gärna tycka. Min uppfattning är att detta är "Forward Engineering". Men tillstånd krävs och det fick jag inte.
Så nu är det väldigt nära att jag lägger ner allt vad tågsimulatorer heter. Om revirpinkande och en tro på att det man gör är så unikt att ingen får röra det så ställer jag inte upp längre!!! Det leder ingen vart !

|
Ehum...
Jag är väldans säker på att jag inte ens antytt att det jag gör har något med revir eller skulle på något sätt vara unikt så det vill jag vördsamt påpeka att jag inte känner mig träffad för.
men jo, baklänges ingenjörande gillar jag inte. Att dela med mig vad jag lyckas få ut är ju ett stort nöje oavsett i vilken miljö det hamnar. Men att andra konverterar tillbaka underlaget till editerbara cad-underlag och därifrån bygger vidare ger jag inte stöd till. Kan inte jag få tycka så?
Citat:
Ursprungligen postat av ekankal
Äsch Lennart, häng inte läpp för det, han (Mazz) har säkert sina skäl till varför han säger nej, det är inte mycket annat att göra än att respektera det.
Men låt ingen annan ställa till så att du lägger ner, det vore ju tråkigt för alla inblandade om det blir någon annan än dej själv som gör att du fattar det beslutet.
Dessutom har du tillfört Trainz så fantastiskt mycket på egen hand, att jag tvivlar på att du står och faller med att "peta" i andras grejjor   .
Eftersom det här är en hobby för dom allra flesta, så låt skaparglädjen flöda när den kommer av sej själv, och lyssna inte så mycket på vad alla andra tycker, det är väl huvudsaken att DU har kul när du pular på, det mitt motto i alla fall  .
|
Som alltid kloka och bra ord från hr Ekan. Du har ju så fantastiskt mycket fint producerat och uppskattat material, så du ska verkligen inte hänga upp dig på att en tomte som jag är lite grinig just i detta fall...
Så jag hoppas du tar på dig skaparhatten, ditt arbete är garanterat mycket uppskattat från många många håll!