![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
http://www.sklj.se/avd/maskin/fordon...s/nklj1848.jpg
på den här bilden så har vagnen Littra O istället för Littra Op
__________________
jag Kan ha spår av Dyslexi ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
|
![]() Citat:
När banorna förstatligades till SJ så fick det flesta lok/vagnar/motorvagnar och rälsbussar littera p. p för 891mm / t för 1067mm / tu för 1093mm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Gävle, Sweden.
Inlägg: 293
|
![]()
Helt riktigt Smalspåret, NKlJ hade inte underlittra p för att markera smalspår, däremot användes underlittra p för att särskilja vagnar fjädrade med melastikblock, det fanns alltså både Op och Qp vagnar.
__________________
/ Dalle |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
okej tack för bra förklaring
__________________
jag Kan ha spår av Dyslexi ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |