Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-05, 16:31   #1
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Den glansiga bälgen så är väl knappast problemet att du har samma textur.
Du kan använda samma textur på olika sätt bara du sätter upp det som olika material.

KMW besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2013-06-06, 10:10   #2
Hamp3
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 134
Standard

Här kommer en samling referensfoton:

http://db.tt/GdVKycXx

//Hamp3
Hamp3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-06-06, 11:32   #3
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Den glansiga bälgen så är väl knappast problemet att du har samma textur.
Du kan använda samma textur på olika sätt bara du sätter upp det som olika material.

De sitter för tillfället på samma material. Anledningen är att jag inte börjat mixtra med dessa ännu utan bara fixat med texturen.
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-06-28, 15:50   #4
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Ursäkta en nybörjare..men..
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-06-28, 16:45   #5
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av granders Visa inlägg
Ursäkta en nybörjare..men..
Alla objekt måste vara namngivna med lodnivå och namn: 1_0000_namn. Sen måste alla objekt ha material applicerade som är för RW. Ligger under Kuju i material library.
TrainBasicObjectDiffuse.fx är "standardmaterialet" att använda.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-06-29, 17:49   #6
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Har du jobbat mer med modellen? Som sagt behöver du fler vyer eller något annat så säg till.
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-06-29, 18:28   #7
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AlleDahlle Visa inlägg
Har du jobbat mer med modellen? Som sagt behöver du fler vyer eller något annat så säg till.
Yesbox! Jag jobbar på att exportera och skapa blueprints i nuläget!
Jag säger till om jag behöver något
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-08-02, 21:15   #8
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Jag tror jag spränger skallen min. Det här med blueprints det är verkligen inte min grej och det hindrar mig från att fortsätta. Den som känner sig sugen på att delta i projektet genom att skapa dessa + scripts åt mig får jättegärna höra av sig. Då kan jag fokusera på att bara göra modellen istället.
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:54.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009