![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]() Citat:
1: gasen 2: tuta 3: snabblossning av bromsar 4: ? 5: handbroms(?) 6: broms 7: val av färdriktings spak ( eller något sådant...) 8: man väljer om man (fram) ska använda kompressorn, (mitten) friläge eller (längst bak) köra (?) 9: är osäker om det ska vara en spak där. Annars ser det ut att vara någon vätska där i.
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz ![]() Senast redigerad av legotrainzman den 2013-06-02 klockan 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
|
![]() Citat:
1: gasen 2: tuta 3: sand 4: nödtömning av luft 5: handbroms 6: broms 7: kylarjalusi 8: nyotral hydraul direkt 9: hydraulvätska 10: som ej finns är en spak i golvet som man ändrar rikningen på Jag är 100% säker på att jag har rätt. För jag körde en för ca 3 timar sedan.
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2004
|
![]()
"5" är som du skrev parkeringen, och om jag minns det rätt nu så ska
"9" vara synglaset för hydrauloljan. "4" har jag för mig om var avstängning broms, eller möjligtvis nödbroms. Det var ett tag sen jag skruvade med dom maskinerna nu, så lite rostig är man. Till moderatorerna. Ni kan redera mitt inlägg då smalspåret hann före. Senast redigerad av steffe80 den 2013-06-02 klockan 23:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det var snabba svar både här och på JVHF
![]() Det är sådant som gör det kul att bygga en fin hytt ![]() Här en länk till JVHF: http://www.jvmv2.se/forum/index.php?id=129334
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
... är en kronisk sjukdom man ådrar sig vid ihärdigt hyttbyggande
![]() Bilden visar vad man kan göra av "Bengans Bedårande Bilder", sen skall visarna raderas från texturen och ersättas av en svart och en röd som skall visa rätt utslag vid bromsning och lossning:
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Jag förstår som vanligt ingenting, men jag vet hur resultat blir - otroligt, otroligt snyggt - som alltid med dig Lennart!
![]()
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
... med att utveckla saker till Trainz i fortsättningen
![]() ![]() Jag har lyckats göra hytten till Z4p som en integrerad del av loket och det är förbannat tråkigt att lägga ner det ![]() Ett helt nytt tänkande går i graven, men så är det ![]() De, förmodligen, sista bilderna på en mycket väl fungerande hytt till Z4p som tillåter lokets texturegroup att synas innifrån hytten, och hytten att synas utifrån ! Dessutom allt styrt av animerade kontroller som fungerar kanonfint och med precision, så att loket blir körbart från vänster eller höger (= Dubbelkommando). Men som sagt, utan intresse ingen stimulans och utan stimulans ingen lust att fortsätta ![]() ![]()
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Ledsen för min dåliga respons. 891mm är mitt huvudintresse i tåg världen men med studenten imorgon och tentor som har hållit mig upptagen dom senaste veckorna så har min tid för trainz vart minimal. Dessutom så blev jag arbetslös för ett par veckor sedan och har letat jobb non-stop sedan dess.
Så fort som jag är på "spåret" igen så kommer jag tillbaka som vanligt. ![]() Aja nog om mig nu.. Super snyggt LAn! ![]() Jag tror nog i största allmänhet att många på forumet är upptagna nu. Med tanke på att skolorna snart är slut och att folk har mycket att göra innan semestern.