![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2012
|
![]()
Se vidare under Malmö bangård, jag har haft mer problem men börjar kanske komma till rätta med dem nu.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Skall inte trötta er med mina försök att lära mig bygga men tack vare intensiv support av McDoz har jag nu lagt grunden av kunskap. Lagt lite spår efter att jag fått rätt på underlagen i form av sträckning och dekaler. Just nu försöker jag förstå DTM och SRTM samt hur jag lägger in sträckningen i Editorn utan dekaler dvs kml-filen.
Om någon har en Train driver view film av sträckan vore det toppen, verkar inte finnas på "nätet". Akki ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Sträckningen nu klar mellan Karlskrona och Emmaboda med gällande DEM data i TS2015. Betydligt enklare med Google Earth overlay. Nu söker jag spårplaner för stationerna på sträckan, några tips? Bilderna i Google Earth bitvis för suddiga.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Testa Hitta.se flygfoton, de är ofta skarpare än Google.
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Tack, fina tips. Nu ligger hela sträckningen Karlskrona-Emmaboda med körbar räls. Nästa steg blir lite bebyggelse och skog ( mycket av det senare) följt av stickspår i de små stationerna. Här är Google tyvärr otydlig. Tar gärna emot tips om assets för svenska stationer, perronger osv.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Har du hämtat mina rutter Trollhattan och Bergensbanen? Där finns massor av assets i min Dropbox.
Klicka på "RW-Trollhattan och Bergensbanen Beta" i min signatur. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
rw-rutter |
|
|