Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-20, 00:30   #32
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas13 Visa inlägg
Tackar Mawkish!
Ska fixa det.

Föraren får jag se hur det blir med, har ingen aning om vilken rad i blueprinten som roterar föraren.
Inga problem Tyvärr har dom ju inte lagt till något i blueprinteditorn för att ändra vinklar på saker och ting så om du vill fixa det så får du manuellt(notepad++ är en utmärkt texteditor) ändra i dina blueprint xml-filer, spara och exportera igen. Vad som ska ändras för att rotera föraren 180 grader är markerat med fet text nedan.

Kod:
<cEntityContainerBlueprint-sChild d:id="48122848">
	<ChildName d:type="cDeltaString">Driver</ChildName>
	<BlueprintID>
		<iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
			<BlueprintSetID>
				<iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
					<Provider d:type="cDeltaString">Kuju</Provider>
					<Product d:type="cDeltaString">RailSimulator</Product>
				</iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
			</BlueprintSetID>
			<BlueprintID d:type="cDeltaString">Scenery\Characters\TrainDriver00_01.xml</BlueprintID>
		</iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
	</BlueprintID>
	<Matrix>
		<cHcRMatrix4x4>
			<Element>
				<e d:type="sFloat32">-1.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">1.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">-1.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">0.800000</e>
				<e d:type="sFloat32">1.450500</e>
				<e d:type="sFloat32">-11.300000</e>
				<e d:type="sFloat32">1.000000</e>
			</Element>
		</cHcRMatrix4x4>
	</Matrix>
	<ParentNodeName d:type="cDeltaString"></ParentNodeName>
</cEntityContainerBlueprint-sChild>
dvs från 1 till -1 på de två platserna. Du kommer väl även att behöva flytta föraren i x y z led när du väl roterat 180 eftersom han blir spegelvänd så att säga men kan du ju enkelt ändra med blueprinteditorn sedan.
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:48.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009