|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#32 | |
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
Citat:
Tyvärr har dom ju inte lagt till något i blueprinteditorn för att ändra vinklar på saker och ting så om du vill fixa det så får du manuellt(notepad++ är en utmärkt texteditor) ändra i dina blueprint xml-filer, spara och exportera igen. Vad som ska ändras för att rotera föraren 180 grader är markerat med fet text nedan.Kod:
<cEntityContainerBlueprint-sChild d:id="48122848"> <ChildName d:type="cDeltaString">Driver</ChildName> <BlueprintID> <iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> <BlueprintSetID> <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> <Provider d:type="cDeltaString">Kuju</Provider> <Product d:type="cDeltaString">RailSimulator</Product> </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> </BlueprintSetID> <BlueprintID d:type="cDeltaString">Scenery\Characters\TrainDriver00_01.xml</BlueprintID> </iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> </BlueprintID> <Matrix> <cHcRMatrix4x4> <Element> <e d:type="sFloat32">-1.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">1.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">-1.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.800000</e> <e d:type="sFloat32">1.450500</e> <e d:type="sFloat32">-11.300000</e> <e d:type="sFloat32">1.000000</e> </Element> </cHcRMatrix4x4> </Matrix> <ParentNodeName d:type="cDeltaString"></ParentNodeName> </cEntityContainerBlueprint-sChild>
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
|
|
|
|