Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-19, 22:27   #29
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas13 Visa inlägg
Är det samma på alla Y1or?
Föraren åker i fel ände på alla så vitt jag kunde se. Vad gäller pådragsreglaget så funkar det bra för de flesta av Y1-orna. Det som krånglar tex på Inlandsbanan(och några till) har att göra med Regulator kontrollen för expert läget är definerad. Det ska troligtvis inte vara en "notched control" och/eller inte ha egenskapen "rest in notched poition" som gör att den antingen är 1 eller 0 och inte kan ha något av värdena mellan.
Kod:
<cControlContainerBlueprint-cControlValue d:id="48330464">
		<ControlName d:type="cDeltaString">Regulator</ControlName>
		<DefaultValue d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</DefaultValue>
		<MinimumValue d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</MinimumValue>
		<MaximumValue d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000F03F" d:precision="string">1</MaximumValue>
		<BriefDescription d:type="cDeltaString">Throttle</BriefDescription>
		<DetailedDescription d:type="cDeltaString">Throttle</DetailedDescription>
		<ApplyToConsist d:type="cDeltaString">eTrue</ApplyToConsist>
		<HUDControlID d:type="sUInt32">0</HUDControlID>
		<InterfaceElements>
			<cControlContainerBlueprint-cInteriorNotchedLever d:id="48332896">
			        <ElementName d:type="cDeltaString">Regulator</ElementName>
				<DifficultyType d:type="cDeltaString">Intermediate</DifficultyType>
				<PickTransformName d:type="cDeltaString">throttle</PickTransformName>
				<MovementType d:type="cDeltaString">MoveUpDown</MovementType>
				<AnalogInputSensitivity d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000F03F" d:precision="string">1</AnalogInputSensitivity>
				<DigitalInputSensitivity d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000F03F" d:precision="string">1</DigitalInputSensitivity>
				<AnimationName d:type="cDeltaString">AndreasHoff\Y1_V2\RailVehicles\Diesel\Y1_1285\CabView\throttle</AnimationName>
				<OutputInterface d:type="cDeltaString">eCab</OutputInterface>
			    <RestInNotchedPosition d:type="cDeltaString">eTrue</RestInNotchedPosition>
				<NumberOfNotches d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000040" d:precision="string">2</NumberOfNotches>
			</cControlContainerBlueprint-cInteriorNotchedLever>
		</InterfaceElements>
	</cControlContainerBlueprint-cControlValue>
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.

Senast redigerad av Mawkish den 2013-03-19 klockan 22:28.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:26.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009