![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Ta Brynäsgatan t.ex. om du öppnar alla 142 texturerna (tga) och noterar vilka som är dubbletter (skitkul jobb ![]() ![]() Sen kan du säkert minska de största texturerna av de som bli kvar. Lycka till, eller sätt nån slav på jobbet ![]() Brynäsgatan är så fin så den förtjänar ett bättre öde än att ligga på 8 Mb. Fötjusande underhållande jobb du har framför dig ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Falun
Inlägg: 1 066
|
![]()
hej en fråga är det svårt fix till från SketchUp till Blender och hur gör man sen i blender,så ja undrar om det finns näågon beskrivning hur man gör.
/John
__________________
Dator: OS:Windows 10 Pro 64 AMD X4 3,4 GHZ Minne: 8GB /1600 MHz Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB 24 tums skärm John P |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Om man gallrar och tar bort alla dubbletter, så räcker det väl inte med. Att man bara länkar ihop dom till samma texture.txt. Om jag vill minnas rätt, så måste man väl också öppna upp IM-filen och rätta till i den också. Har för mig, att det fanns ett program som heter HEX-Editor eller något liknande för detta ändamål. Stämmer detta???
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Säg att vi har 10 texturer. 4 av dom, är dubbletter. Vi säger att det är texturerna 1, 5, 6 och 9 och då heter tga-bilderna rtm_0001 rtm_0005 rtm_0006 rtm_0009 Sen kommer. rtm_0001.texture rtm_0005.texture rtm_0006.texture rtm_0009.texture Jag tar bort dessa 3. rtm_0005 rtm_0006 rtm_0009 och dom här 3. rtm_0005.texture rtm_0006.texture rtm_0009.texture Dom öppnar jag upp och ändrar inne i textdokumentet till rtm_0001.texture Så att dessa 3, länkas till samma texture som i rtm_0001.texture Är jag inne på rätt spår?
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 869
|
![]()
Ja, du är inne på rätt spår
![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Rätt spår! MEN: du tar inte bort: rtm_0005.texture.txt rtm_0006.texture.txt rtm_0009.texture.txt utan du öppnar dom och ersätter rtm_####.tga med rtm_0001.tga i alla tre!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |