![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Adde, en undran, hur många polygoner är den balisen som du snickrat till?
Svårt att se på bilden men det verkar vara rätt mycket. Ett så enkelt objekt borde klara sig med väldigt få polygoner. Lennarts ser betydligt mer ekonomisk ut fast 'tornen' ser lite höga ut och lite smoothing skulle inte skada på kanterna. Att ERTMS kommer till RW lär nog dröja, de stora pojkarna har ju jättebesvär att få det fungera. Även att få in ATC är en rejäl utmaning. Första steg skulle vara att få in en balis som ett passivt signalobjekt så kan ruttbyggarna börja placera ut dem. Senare fråga att få det lira med signaler till loken och vad som ska hända då. /æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 817
|
![]()
Som ruttbyggare måste jag säga att baliser utan funktion har otroligt låg prioritet. Finns så mycket annat som är mer relevant (se min tråd om signalönskemål).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
|
![]() Citat:
Antalet polygoner var väl 20st per sida, antar jag (om man räknar så.) vissa rader har jag flyttat till änderna för att få fram de rundade hörnen.
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]() Citat:
Man ska använda en 3D teknik som kallas för smoothing så behöver man inte alls lika många polygoner och slutresultatet ser ändå bättre ut. /æ |
|
![]() |
![]() |