![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Då det är samma grundskript för ALLA signaltyper (både scenery och trackside) så kan hela signalsystemet påverkas av samma systemfel (även äldre signaler) om du har betaversionen av tracksidesignalerna från STL Aktuellt installerad. Mitt råd är att du installerar originalet igen och bara använder scenerysignaler tillsvidare, tills vi får reda ut det här. Om du får problem med dom också, så ska du naturligtvis höra av dig omgående. Ett stort tack för ditt engagemang!
![]() |
![]() |
#47 |
Medlem
Reg.datum: May 2011
|
![]()
Okej, blev för ivrig där. Jag förstår att det händer mycket under huven i signalsystemet.
Tack för ditt tålamod svenolov. Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... jag håller nämligen på att uppdatera och strukturera alla olika tavlor som finns att sätta upp på signaler, luftledningsstolpar, signalstolpar och egna stolpar. Svenolov och jag har jobbat med tracksidesignaler ett tag nu och Svenolov behöver lugn och ro att utveckla sitt skript, men i det arbete vi gjort har jag upptäckt att det går att göra mycket med tracksideobjekt så en uppsjö signaltavlor, tilläggstavlor, U-tavlor m.m. är i embryo- och forskningsstadiet. STW har levererat ett antal som skall uppdateras till 3.1 och många nya är under konstruktion.
En sak jag inte hittar är s.k. U-tavlorna - finns dom och i så fall var??? Jag kan rekommendera STWs Tavelguide i kombination med Banverkets info! Det stora problemet är hur de skall placeras så dom inte krockar med redan bifintligt på signaler och stolpar. Men problem är väl till för att lösas!? Återkommer med mer i en ny tråd vad det lider!
![]() |
#49 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
En gjord utav Tomas (Korvtiger) och den heter U tavla äldre Kuid:328014:1214 Sen har Tomas (Chakz0r) gjort ett flertal utav dom och dom heter. Swe U sign med Build Version 1.3 och en serie som heter U sign med Build Version 2.0 På 1.3 har jag inga felmeddelanden på, men på 2.0 har jag gula utropstecken och en med rött utropstecken. En ritning på tavlan, från Ekevings sida. Om du skulle få för dig, att göra nya. http://ekeving.se/r/sit/C-6710.JPG EDIT: Saknar du U-tavlorna. Hojta till i så fall, så packar jag ihop dom och skickar dom till dig. EDIT igen: Slänger upp två cdp-filer här med Tomas (Chakz0r) U-tavlor.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2013-01-31 klockan 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Veteran
|
![]()
jag tänker uppdatera till 3.1 och göra dom som trackside med olika montage-alternativ för att ansluta till Svenolovs Signalpaket och tillrättade luftledningsstolpar. Vi får se om jag orkar!!??
![]() |
#51 |
Medlem
|
![]()
Instämmer med föregående talare. En fördel med trackside objekt är att utplaceringen blir enklare, och i viss mån också konfigureringen. Men det innebär att det måste finnas en viss standard, som LAn påpekar. Och jag tror att mycket går att anpassa till det system som vi (LAn och jag) har påbörjat.
![]() |
#52 |
Veteran
|
![]()
... jag har nu startat en egen tråd för tavlor och luftledning så slipper jag infiltrera, denna Svenolovs "Moderna Signaltåd":
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=33856
![]() |
#53 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2012
|
![]()
Hej.
Jag har problem med de moderna signalerna. Jag har laddat ner alla filer. I Content Manager finns de med, man jag kan inte se dem i listan i Surveyor. (Pga ett fel kunde jag inte ta en skärmdump från spelet.) Senast redigerad av TobbeSvensken den 2013-02-09 klockan 14:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Medlem
|
![]()
Ber om ursäkt, letade i kategorin "Tracksides".
Jag kör med Trainz 2012, nästan allt funkar, bara små detaljer saknas för vissa objekt. Senast redigerad av TobbeSvensken den 2013-02-09 klockan 15:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Veteran
|
![]()
... finns i Järnvägsstyrelsen Bilaga 3H:
http://www.transportstyrelsen.se/Glo...epslanguage=sv ...en diger lunta på 120 sidor men läsvärd för den som är intresserad !
![]() |
#56 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Är det så att fler signaler är på G till Trainz? Jag tänkte mig Repetersignaler, A-signaler, Portkontrollsignaler, Skredvarningssignaler samt Strömbegränsnings- och Ned/Urkopplingstavlor. Och är ATC på väg?
Hälsar en mupp från Stockholm Senast redigerad av TobbeSvensken den 2013-02-15 klockan 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Medlem
|
![]()
Bra att du lade upp den länken, Lennart. Borde ha gjorts tidigare.
![]() Citat:
Signalskripten är förberedda för ATC, dom flesta funktionerna finns redan. För några år sedan la jag ut en förfrågan på en bra bild på en ATC-burk, som man kunde använda som förlaga. Om det ska bli någon ATC så får jag väl be LAn (den överbelastade) om hjälp, som vanligt. ![]() Citat:
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2013-02-16 klockan 10:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Veteran
|
![]()
... pågår när jag har lust och tid, men det kommer att dröja innan vi får
ett fullt ut fungerande ATC-system! Baliser finns, en "riktig" "ATC-burk" är under konstruktion, med alla knappar, lampor och displayer fungerande. Två bilder att "drömma" till:
![]() |
#59 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Det där ser riktigt bra ur Lennart! Ska bli väldigt kul att se det i loket! För det kommer finnas i loket väl? Eller hur är det tänkt? (hur gör man annars förresten med lok som kanske inte har denna "ATC-panel" inlagd i hytten?)
![]() |
#60 |
Veteran
|
![]()
Så långt har vi inte kommit än!!! Men möjligen går ATC-systemet att ha som en separat "insticksmodul" till en befintlig hytt???? Men det är MYCKET långt dit!