![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... inne i nåt slags slutskede av sitt liv? Väldigt dött är det i alla fall
![]() Jag har försökt bidra så gott jag kan med lite saker men om detta "Ointresse" håller i sig lägger jag ned verksamheten ![]() Synd men så är det ![]()
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej lan!
Det är samma sak med MSTS, det ligger väldigt lågt numera. RW också. Jag rekomenderar dig ta´t lugnt med att vänta på svaren. Svaren kommer nog, ska du få se. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
|
![]()
jag arbetar för fullt med nytt landskap det går sakta men säkert framåt bilder kan komma under kommande vecka , förstlingen du har gjort funkar kanoners ska se om jag har nån vagn till den har ju en hel del inlagt i trainz
![]() har du några tips på bra 3d program så kanske jag kan ge mig på att bygga lite modeller oxå. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
...kan tänka mig.. att många här på forumet... har mycket annat att sköta... för min del gäller det... ett hus.. barnbarnet.. vinylintresset.. dessutom är det ju så gott väder ... så det är skönt att vara ute ibland.. även bokläsandet kräver ju sin tid...
Kanske är detta en del av svaret... så är det i alla fall för mig... Sitter dock och ska lägga in bilder i min "Märklinbana"... kommer ett inlägg om en stund..!
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare! Senast redigerad av stina den 2012-12-08 klockan 21:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Det krävs att man har något att visa upp, för att kunna visa upp något.. men det kommer snart lite bilder från mig kan jag lova!
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Ja, jag kör för fullt - undantagandes i dag, lördag, då fritidshusets frusna vattenledningar behövde tillsyn. Räknar med en mindre rapport inom kort. Problemet är att jag har många järn i elden - och då handlar det bara om Trainz; cabbanan skall ställas i ordning, DVVJ pockar på uppmärksamhet, funderar en hel del över Svenolovs nya signalsystem plus att jag nu koncentrerat mig på Åmål-Svanskog (ÅmÅJ).
Problem är att min nya datar - inköpt juli - befinner sig på ständiga resor tur och retur för garantireparation (har hittills rest motsvarande sträckan Malmö-Toronto) och att den återstående datorn är av starkt behov av ominstallering. Det tar 5-10 minuter att stänga av Trainz. Att jag dessutom är i praktiken blind på ena ögat och ser dåligt med det andra stoppar mig inte. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Mitt intresse skulle förmodligen ha varit högre om *vad de nu kan tänkas heta idag* gett oss en ordentlig simulator med en ny spelmotor med stöd för "moderna" animations och renderingstekniker istället för hosta fram nya versioner varje år som inte är annat än 300krs patchar där nya funktioner är lite hastigt silvertejpat utanpå den gamla instabila kärnan inte var nån höjdare redan för 10 år sen.
Kikat lite på railworks men där verkar arbetsprocessen vara så kontraintuitiv att det känns inte lönt att lägga ner tiden. Och där var det slut på mitt arga kacklande ![]()
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Personligen så tror jag att vi är i en ganska långvarig svacka.. Vilket bidrar till att man tappar lite lust och hopp, men det är väl bara att hålla ut!
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Visst är vi inne i en svacka, helt klart. Personligen så tycker jag, som moderator, att jag inte alls får det stöd jag skulle vilja ha. Jag ställer frågor till Fredrik om vissa saker går att lösa, men svaren uteblir. Så på den punkten har jag lagt allt på hyllan.
När det gäller signalerna så kommer jag att ge ut det senaste nu före jul. Men paketet blir "as is". Inga manualer eller ytterligare förklaringar bifogas. Det får betatestarna stå för, om dom ids. I signalpaketet kommer det ingå ett komplett vägskydd och "rörlig bro" signaler. Det kommer också att finnas äldre ljussignaler, som har samma grundbult som semaforerna (äldre signalerinsprincip). Dessa signaler fanns i en övergångsperiod innan den moderna varianten tog över. Att dessa signaler kommer till er kan ni tacka LAn för. Det är han som hjälpt mig med modellerna. Och ni ska också tacka korvtiger och bear som har hjälpt till med all fakta och historik. Vad som INTE kommer i ovanstående utgåva är TUB-signalerna. Visserligen har LAn gjort modellerna helt klara, och jag har grunden klar (skript). Men jag har inget vettigt underlag (bana) att testa på. Jag har fått en liten bana från jusu, men den känns inte riktigt rätt då den inte använder ett enda TUB-objekt (tunnlar, spår, skyltar, etc) som LAn har gjort. Sen har jag också fått en riktig realistisk bana från RobertE. Den har allt, inkl. spårplaner med signalbeteckningar. Problemet med den är jag har ca 175 "missing dependencies". Även på denna bana saknas en del viktiga objekt som LAn står bakom. Inget ont sagt om jusu och Robert, tvärtom - dom har ställt upp och försökt hjälpa till. Detta är vad jag har att säga just nu.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2012-12-09 klockan 04:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Om du skickar över Roberts snutt till mig, så är det kanske inte omöjligt. Att jag har en massa utav dessa saknade prylar, då jag har på tok allt för mycket skit installerat i Trainz. Så kanske jag kan packa ihop allt, i en cdp-fil åt dig. Skulle vara bra med en lista, på alla dom 175 objekten. Om jag nu bara har en del utav dom installerade, så kan jag försöka leta reda på resten om det går, så kan du ägna mer tid åt dina skript. Är annars själv inne i en liten svacka med Trainz, men ändå inte. Hållt på och rensat ut en massa nedladdade banor från A till Ö och blev klar först igår (gud med vad skit, som är upplagt på DLS). Följer forumet dagligen, men skriver betyligt mycket mindre i alla inläggen (dom fåtal som dyker upp). Sen nalkas julen och mycket att göra. Fått ny arbetsgivare i augusti i samband med vintertidtabellen. Ett företag som jag inte tänker nämna med namn här, men som ingår i DB-koncernen och som har kört slut på oss bussförare på ett par månader, med deras orimliga arbetsschema. Så man är helt slut i kropp och själ, när man kommer hem efter jobbet.
![]() |