![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]() Citat:
Tack:-) Jo jag kommer att höra av mig. Att få klart henne som statisk modell tar väl en vecka till eller så. Sedan tänkte jag göra henne körbar.
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Mums!
det kommer Dalslands-Skåne-maffian (= Nisse) att gilla ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Angående flottningsrännor finns delar av en sådan i metall bevarad i Klabböle. Två (små) färgbilder finns att se längst ner till höger på den här sidan
http://www.umea.se/besoksomraden/kla...880001734.html
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej Igen
Nu börjar hytten ta form. Den skall detaljeras invändigt och få rutor och dörrar så är den klar sedan. Vad är det överigt kvar.. En strålkastare, dävertar och livbåten samt lanternor i masten sedan får jag nöja mig.
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
men relingarnas insidor är kanske väl kritvita, smutsa gärna ned dom på nåt sätt. Nu börjar jag låta som Ekan snart, är "nedskitning" smittsamt tro????
![]()
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jodå jag skall nog skita ner den en smula. Och rosten glöm inte den!
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Nu är jag nästan klar. Men här skall du få en fråga. Vid bogsering, vilka färger skall det vara på lanternorna i masten? Just nu klockar hon in på 12500 polys, så det vill till att jag gör henne körbar, för som ett statiskt objekt blir hon ett litet monster.
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
Nu ligger Tor V i lä men hon kan ju alltid bli bortbogserad av Norrsundet
![]() Lanternvisning vid bogsering vet jag svaret på (gammal skepparexamen) men det får Nisse svara på, han klagar alltid på dåligt minne och syn, så han behöver nog en "refresh memory and clear sight" då och då ![]() Mycket snyggt byggt!!!!! ![]()
![]() |
#11 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Nisse PS Har inte läst på, taget ur det obefintliga minnet. DS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Veteran
|
![]()
men det finns mer. Hur signalerade man längden på släpet, hur var släpet ljussatt? Skall vi spela Memory
![]()
![]() |
#13 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Puuuh. Jag fruktar att Norrsundet som ort kan bli ganska tröööög.... Betänk att vi ska dit med ett hundratal trädhögar, en stor balkkran, station, lokstall, förråd mm, flera hus inom synhåll samt en massafabrik och en såg... Jag börjar undra om man skulle köpt ett nytt grafikkort också och inte bara en ny skärm! ![]() |
|
![]() |
![]() |