![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ser kanonfint ut Björn.
![]() En nyfiken fråga. Blir hon enbart som objekt eller dyker hon upp i körbart skick också. Tänker inte på något avancerat, så som hytt m.m. Utan bara att hon rör på sig i bakgrunden. OT. Från detta ämne. Fick bara en fix idé tidigare, som kanske passar för D.O.N.J. En stockränna gjord som ett spår. Sen ett lok, som en stock och en passande portal i båda ändarna, som spottar ut stockar i jämn takt i rännan och sväljer dom i andra änden. ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Oja! Ser verkligen snyggt ut Björn!!
![]()
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]() Citat:
Hon dyker nog upp både som statiskt objekt och som körbar. Så här långt har jag kommit nu. Det mesta av däcksdetaljerna är på plats. Nu är det styrhytten och livbåten kvar. Stockränna hm, har du någon bild nånstans på en sådan?
![]() |
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tyvärr Björn.
Har inga sådana bilder. Googlade lite på flottning och flottningsränna. Där hittade jag bara några svartvita småbilder.
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Flottningsrännor finns kvar på flera platser, t.ex. till Korsnäs massabruk i Gävle finns det en som fortfarande används - för vattnet då. Flottning sker inte längre.
Vad det rör sig om är egentligen en ungefär 1.5 meter bred ränna som är cirka 1 meter djup. Träsidor och träbotten. Exempel: http://sv.wikipedia.org/wiki/Timmerr%C3%A4nna Senast redigerad av spyfrog den 2012-11-18 klockan 22:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Detta ser "kanon" ut. Om du skall animera den, studera TOR och hör av dig om du behöver nåt! Snyggt bygge
![]()
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]() Citat:
Tack:-) Jo jag kommer att höra av mig. Att få klart henne som statisk modell tar väl en vecka till eller så. Sedan tänkte jag göra henne körbar.
![]() |