Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-30, 15:35   #6
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekv Visa inlägg
För att göra växlar mer relisiska brukar jag lägga till sk "Turnout Frogs". Exemplet i vänstra delen visar norfolksouthern37:s variant. Denna finns på Down Load Station (DLS) och kan också finnas inbyggd i spelet. Den finns i två versioner - välj den senaste. Exemplet i mitten saknar Turnout Frogs. I exemplet till höger har jag använt Balds pulsrdcovka vlevo / vpravo. Finns att nedladda från den tjekiska siten www.trainzpedro.cz/. Personligen använder jag alltid Turnout Frogs. Det ger lite mer autentisk känsla.

Lägg också märke till att jag i växlarna försökt lägga sliprarna kant i kant. Detta förhöjer också verklighetsintrycket.
Har lagt in Turnout Frogs i drygt 40 växlar- Tycker om dom - men dom är väldigt svåra och tidsödande att lägga in. Turnout Frog-bitarna vill nämligen inte lyda markören. Om jag inte får en bit att passa i växeltungan så tar jag hellre bort den felaktiga biten och försöker passa in en ny bit. Man får hålla på till dess man blir nöjd.

Frågan är; har du något och snabbare trix?

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:09.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009