![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hoppas du slog till Micke L. Mycket bra dator för rea-priset!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2012-08-27 klockan 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Tyvärr slog jag inte till, hade gjort av med lite för mycket av datorbudgeten under sommaren så den räckte inte riktigt.. Får spara några månader till och sen slå till på nått annat
![]()
![]() |
#4 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
kul att du fått hem nya datorn! kan inte svara på din fråga, men kör med kabel om du inte får till det...
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej, Micke vad är det för router du har?
/John
![]() |
#7 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Pierre; Mjo, men det känns jävligt onödigt att lägga 500kr på nått som inte funkar... Om jag måste köra kabeln är ju hela köpet värdelöst
![]() gubben50: Ska kolla upp det! TS12 är förövrigt på 91% nu. Har hunnit testa Wos3 på max inställningar och det flyter bra ![]()
![]() |
#8 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Vad tror ni om denna? Kostar 11 400, vilket är det jag har just nu... Det ser ut att vara bra dator för pengarna? Eller?
Corsair Carbide 300R Midi Tower Svart Silver Power SP-S750 750W PSU Intel® Core i7-3770 Processor MSI B75MA-P45, Socket-1155 Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB Gainward GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM Western Digital® Desktop Black 1TB Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 SE 64bit MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Garanti 3 års inskicksgaranti Tillgänglighet:
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Det är bara och slå till! Plockade ihop samma grejer (men annat 750w agg och annat märke gtx670) på Inet och hamnade på 11800kr utan montering. Kanske går att få ner priset runt tusen spänn, om man köper delar från olika ställen, men...den du hittat är verkligen prisvärd!
![]() |
![]() |
#11 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Så, nu har jag beställt datorn! Dock inte exakt det paket jag visade förut, valde till några grejer. Men ordern landade precis under 12.000 inkl frakt. Känns bra att ha det gjort så att jag inte slösar bort pengarna på andra onödiga grejer så som utgång, sprit osv.
Tänkte göra en jämförelse med den dator jag har nu och den jag precis beställt. Chassi: NUVARANDE: CM Storm Scout Midi Tower Sort NY: Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower Nätagg NUVARANDE: Chieftec Super Series 650W PSU NY: Silver Power SP-S750 750W PSU Processor NUVARANDE: AMD Athlon II X4 630 AM3 Quad Core, 2,8Ghz, 2MB, AM3, 95W NY: Intel® Core i7-3770 Processor Moderkort NUVARANDE: Gigabyte GA-MA785GT-UD3H NY: MSI B75MA-P45, Socket-1155 Grafikkort NUVARANDE: HD Radeon 4890 1gb NY: Gainward GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA Sen i nuvarande har jag SSD på 120gb och i nya en på 128. I nuvarande finns backup-disk på 1tb 3gb/s och i nya 1tb 6gb/s. I nuvarande har jag typ 10gb ram och i nya får jag 16gb som dessutom kostar mer. Så jag är faktiskt mycket nöjd med min beställning, tror att det blir en rejäl uppsving från det jag har nu. Vad tror ni? Kommer förmodligen sälja min gamla 120gb SSD-disk också om någon är intresserad!
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
Roligt att du beställt nya datorn. Jag tror absolut du kommer märka skillnad!
Din ssd-disk, vad heter den? Och vad tänkte du för pris? Tänkte precis som du, att bäst att beställa medans man har pengar. Annars blåser man dom snabbt på nått annat. Nu har jag beställt en Samsung 830 128gb ssd och så fort den kommer, kan jag iallafall surfa på min nya dator. Tänkte försöka sälja min gamla dator och köpa grafikkort... Står dock i kvalet om jag ska köpa AMD HD7950 eller Nvidia GTX660TI???? Dom ligger på runt 3000kr båda två. 7950 har mer minne och större buss, men jag vet inte alls!?
![]() |
#13 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() |