![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Borås
Inlägg: 139
|
![]()
Jag har hållit på i x-antal timmar med PM2IM nu, och har väl rensat ca 100 röda, men det återstår ca 300, och vissa verkar stört omöjligt att fixa, ex X1x. Någon som fått dem att fungera i 12:an?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Vad får du för felmeddelande på dom?
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Borås
Inlägg: 139
|
![]()
Jag provar att bifoga en fil med meddelande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Borås
Inlägg: 139
|
![]()
Ett tillägg, alla tabbar (original och de jag skapat själv) försvann i CM, när jag installerade PM2IM, skumt....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Installera programet "Images2tga" från samma sida (PevSoft), och konvertera texturefilerna till vanliga tga filer i stället.
Nu har jag inte 2012 själv, men jag kan nästan slå vad om att flera av dom lite äldre inbyggda objekten fortfarande använder dessa "felande" texturer, för tyvärr så verkar inte N3V ställa samma krav på sej själv, som man gör på andra som tillverkar/tillverkade saker till spelet (Auran/N3V policy kallas det visst ![]()
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Borås
Inlägg: 139
|
![]()
Har provat på flera olika content men tyvärr så ser jag ingen skillnad
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]() Citat:
Däremot dök dom upp i ett felmeddelande (samma som ditt) efter att jag hade konverterat pm-filen. Normalt sett så brukar det funka att köra pm-filen i PM2IM en gång till, och ha "Strip textures" ikryssat, men inte den här gången (första gången jag är med om det faktiskt). Men det är bara att skapa dom texturerna som saknas i meddelandet. Men eftersom jag är snäll (hehe), så har jag redan gjort det (och kollat så att det funkar), så jag bifogar dom filerna här, så är det bara att kopiera in dom i bodymappen, då ska det se ut som på min bild 1. Däremot såg configfilen konstig ut i Bengans tåg, ser det likadant ut i din som på min bild 2, så ta bort det jag har markerat på bilden. Har du lagt till ett mesh-table i din configfil?? Det ska se ut som på min bild 2 i så fall. EDIT: Kom på att X10/11/12/14 B har ett kuid som spökar, <kuid:36713:50024>, det är bara att ta bort i kuid-table i configen.
__________________
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2012-08-03 klockan 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Borås
Inlägg: 139
|
![]()
Tack, har ju varit uppe i massa timmar nu, så jag kollar
detta senare ![]() |
![]() |
![]() |