Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-23, 00:35   #1
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas13 Visa inlägg
Prosit
Hahaha! Känns rent otroligt att något hände överhuvudtaget

Om du testar att ändra raden
if linkIndex==0 then
till
if linkIndex==0 and aniState~=1 then

och raden

elseif linkIndex==1 then
till
elseif linkIndex==1 and aniState~=0 then

så kanske det blir mindre nyseffekt med lite tur!
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-07-23, 12:58   #2
Andreas13
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Lidköping, Sweden
Inlägg: 908
Standard

Jag får den bara att vrida sig ett håll
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014:
Y31
X40
Kinnekullebanan
----------------------------------------------------------------
Gå gärna in på mina hemsidor.
http://andreashoff.se
www.andreashofftag.net
http://andreas13railworks.webs.com

Senast redigerad av Andreas13 den 2012-07-23 klockan 13:01.
Andreas13 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-23, 15:00   #3
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Är animationen som du har exporterat bara vridningen mot lokföraren och inte tillbaka? Det är i vilket fall den animationen jag har försökt utgå från

Inte vet jag hur jag tänkte(om jag tänkte ) i går men den Update funktionen kommer knappast att fungera som den är så här är ett nytt försök.

Byt ut hela Update funktionen till
Kod:
function Update( lastUpdateTime )
	if aniState==1 then
		dt=dt+(AnimationFrames/AnimationDuration)*lastUpdateTime
		Call("*:Reset",AnimationName)
		aniDone=Call( "*:AddTime", AnimationName,dt )
		if aniDone~=0 then
			Call("EndUpdate")
		end
	elseif aniState==0 then
		dt=dt-(AnimationFrames/AnimationDuration)*lastUpdateTime
		Call("*:Reset",AnimationName)
		aniDone=Call( "*:AddTime", AnimationName,dt )
		if aniDone~=0 then
			Call("EndUpdate")
			dt=0
		end
	end
end
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-23, 17:02   #4
Andreas13
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Lidköping, Sweden
Inlägg: 908
Standard

Så här har jag gjort animationen
http://www.cellsea.com/video/detail/V500d65f24f89b.htm

Den går bara ett varv egentligen, gjorde två varv så att man ska hinna se.
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014:
Y31
X40
Kinnekullebanan
----------------------------------------------------------------
Gå gärna in på mina hemsidor.
http://andreashoff.se
www.andreashofftag.net
http://andreas13railworks.webs.com
Andreas13 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-23, 18:00   #5
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Nu vet jag inte riktigt riktningarna i videon men animationen ska i vilket fall halveras så att säga.

Om du tänker dig att du tittar på plåtstinsen i körriktningen så ska hela animationen vara
Kod:
Start läge-->några frames senare------>Slut läge
   
   *                     **                             * * *
   *                    *   *                        *          *
   *                    *   *                       *            *
   *                    *   *                       *            *
   *                    *   *                        *          *
   *                     **                             * * *
Ser bara                                          Ser hela skylten
kanten
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-23, 18:37   #6
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Om jag får lägga mig i med både en fråga och en utveckling av Mawkish's svar. Den ska endast animeras från vridet läge till sebart läge, RW spelar sedan animationen baklänges för att ta tillbaka stinsen (?).
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-23, 18:57   #7
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Om jag får lägga mig i med både en fråga och en utveckling av Mawkish's svar. Den ska endast animeras från vridet läge till sebart läge, RW spelar sedan animationen baklänges för att ta tillbaka stinsen (?).
Egentligen kan man väl animera hur man vill när animationen ska skriptstyras men just i detta fallet så är skriptet tänkt(betoning på detta ) att fungera så att animationen spelas baklänges då länk1 passeras(iom att tid dras ifrån i addtime anropet i detta fallet).
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:27.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009