![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]() Citat:
Jag har försökt kratta ihop något slags skript som troligtvis(högst sannolikt) inte fungerar alls ![]() Kod:
AnimationName="platstins_turn" --name of animation in Anim Set section of signalblueprint AnimationFrames=20 --20 frames in animiation from 3dsmax AnimationDuration=3 --3 seconds dt=0 --Update time aniState=0 --Animation state 0=turned from locodriver 1= turn towards locodriver aniDone=0 function Initialise() end function Setup() end function OnSignalMessage( message, parameter, direction, linkIndex) -- pass on Call( "SendSignalMessage", message, parameter, -direction, 1, linkIndex ) end function OnConsistPass ( prevFrontDist, prevBackDist, frontDist, backDist, linkIndex ) if (frontDist>0 and backDist<0) then --train in process of passing link forward if linkIndex==0 then --process of passing link 0 --Animation start for turning plåtstins toward traindriver aniState=1 Call("BeginUpdate") elseif linkIndex==1 then --process of passing any other link --Animation start for turning plåtstins away from traindriver aniState=0 Call("BeginUpdate") end end end function Update( lastUpdateTime ) dt=dt+(AnimationFrames/AnimationDuration)*lastUpdateTime if aniState==1 then Call("*:Reset",AnimationName) aniDone=Call( "*:AddTime", AnimationName,dt ) if aniDone~=0 then Call("EndUpdate") dt=0 end elseif aniState==0 then aniDone=Call( "*:AddTime", AnimationName,AnimationDuration-dt ) if aniDone~=0 then Call("EndUpdate") dt=0 end end end AnimationName, AnimationFrames och AnimationDuration ska justeras så att det stämmer med de värden du har men som sagt med reservationen att detta säkert inte fungerar som det är. Kanske kan någon verkligt skriptkunnig(*host* KMW ![]() ![]()
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Lidköping, Sweden
Inlägg: 908
|
![]()
Prosit
![]() Det funkar ungefär, den vrider på sig några varv när jag passerar en länk.
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com Senast redigerad av Andreas13 den 2012-07-23 klockan 00:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]()
Hahaha!
![]() ![]() Om du testar att ändra raden if linkIndex==0 then till if linkIndex==0 and aniState~=1 then och raden elseif linkIndex==1 then till elseif linkIndex==1 and aniState~=0 then så kanske det blir mindre nyseffekt med lite tur! ![]()
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Lidköping, Sweden
Inlägg: 908
|
![]()
Jag får den bara att vrida sig ett håll
![]()
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com Senast redigerad av Andreas13 den 2012-07-23 klockan 13:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]()
Är animationen som du har exporterat bara vridningen mot lokföraren och inte tillbaka? Det är i vilket fall den animationen jag har försökt utgå från
![]() Inte vet jag hur jag tänkte(om jag tänkte ![]() Byt ut hela Update funktionen till Kod:
function Update( lastUpdateTime ) if aniState==1 then dt=dt+(AnimationFrames/AnimationDuration)*lastUpdateTime Call("*:Reset",AnimationName) aniDone=Call( "*:AddTime", AnimationName,dt ) if aniDone~=0 then Call("EndUpdate") end elseif aniState==0 then dt=dt-(AnimationFrames/AnimationDuration)*lastUpdateTime Call("*:Reset",AnimationName) aniDone=Call( "*:AddTime", AnimationName,dt ) if aniDone~=0 then Call("EndUpdate") dt=0 end end end
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Lidköping, Sweden
Inlägg: 908
|
![]()
Så här har jag gjort animationen
http://www.cellsea.com/video/detail/V500d65f24f89b.htm Den går bara ett varv egentligen, gjorde två varv så att man ska hinna se.
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]()
Nu vet jag inte riktigt riktningarna i videon men animationen ska i vilket fall halveras så att säga.
Om du tänker dig att du tittar på plåtstinsen i körriktningen så ska hela animationen vara Kod:
Start läge-->några frames senare------>Slut läge * ** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ** * * * Ser bara Ser hela skylten kanten
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
![]() |
![]() |