![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... gamla var inte så snygg så det blev en ny till D-loken. Nyskick som det mesta jag gör, men vänta tills Ekan varit på den!
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
så himla noice
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
full volym. Genom ett intensivt forskningsarbete av Korvtiger har jag monterat hastighetsgivare på löphjulen på förarsidorna samt animerat den exentermekanism som driver smörjpumpen. Den senare infördes vid någon revision, innan dess gällde väl smörjkanna som på ånglokstiden !?
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Nej, dessförinnan togs rörelsen från en anordning fäst på blindhjulet på lokets högra sida. Anordningen byttes och flyttades till ett av hjulen någon gång mellan 1940 och sent 50-tal, gissningsvis allteftersom loken byggdes om från Ds/Dg till Du på 1950-60-talet.
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]()
Väldigt fint Lan!
![]()
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
...efter att mycket blivit klart idag (det regnar på västkusten). "shiny" på ena spåret och "dull" på det andra.
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Först så vill jag bara säga att ditt arbete och ditt engagemang till att hålla Trainz comunityn vid liv är mer värd än vad som går att beskriva.
Även fast att det har vart lite halv taskigt med aktivitet (gäller även mig) här på forumet så lyckas du endå hålla byggandet och "renoveringarna" ![]() Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Tack för allt arbete som du lägger ner! Det gör verkligen Trainz levande och du ger folk som mig en möjlighet att uppleva en tid då järnvägen var som vackrast! ![]() ![]() ![]()