![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
tack för tipsen :-) hittade några iaf men har lagt in allt från bägge svenska tåg 1 och 2 igen och kolat upp alla lokkalles här på sidan och saknar fortfarande dessa
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2011
|
![]()
Jag undrar om någon har något tips på av och påfarter till motorvägar, verkar inte finnas några?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() ![]() Jag själv begriper inte hur man ska kunna hålla reda på allt när man bygger (men jag är ju gammal å halvsenil), men jag har sett bilder på rutter där folk har använt det här systemet, och det är fantastiskt snyggt ![]() Det finns fler vägsystem oxå, men dom kommer jag tyvärr inte ihåg namnen på.
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Hej.
Jag har installerat om TS2012, och nu har jag problem med att jag inte hittar div objekt (Alla Svenska). Hastighetstavlor (har nästan alla Left, men inte de med högre hastighet, och endast ett fåtal Right) Luftledning har, Old pole 1&2, Mod 1t pole, Mod 3t bridge, alltså saknar jag Mod 2t pole. Konstigt att det saknas "bitar" av paketen tycker jag. Panthograph till alla RC-lok Tack på förhand Christer |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]() Citat:
![]() Tavlor m.m. har jag inte koll på. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
[quote=crille40;264450]Hej.
Jag har installerat om TS2012, och nu har jag problem med att jag inte hittar div objekt (Alla Svenska). Hastighetstavlor (har nästan alla Left, men inte de med högre hastighet, och endast ett fåtal Right) Luftledning har, Old pole 1&2, Mod 1t pole, Mod 3t bridge, alltså saknar jag Mod 2t pole. Konstigt att det saknas "bitar" av paketen tycker jag. Panthograph till alla RC-lok Tack på förhand Christer[/QUOTE Hastighetstavlor finns. Sv Tåg 2005, mapp Svenska tågverkstäderna/cdp-fil Spårnära skyltar. Du ställer själv in hastigheten upp till 140 km/tim. Nisse igen |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Erafjel, Tack för svar. Det visade sig att mina RC, redan har den som Phantograph, men de syns ändå inte.
Jag gick in via "edit in content creator plus" för att kolla, men VARNING, tyvärr så sparas contenten och blir röd ![]() Nils, Tack för dina svar. Jag installerade om de saker som du tipsade om, hjälpte dock ej, så jag lyckades installera alla tavlor som saknades samt MOD 2T, ifrån CM, laddades ner perfekt allt fanns på DS. Ps Hur menar du att man "ställer själv in hastigheten upp till 140 km/tim" ? Tack Christer |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Så här gör du Crille 40:
Använd kraftig uppförstoring. När du klickar på Hastighetsstolpe modern får du upp en gul rund skiva med grå baksida. Leta rätt på den, den finns. Vänd skivan åt rätt håll. Klicka på frågetecknet, sedan på den gula skivan. Nu får du fram propertyrutan. Klicka på raden vid översta pilen och ställ in hastigheten. Glöm inte att bestämma om du vill ha stolpe eller ej (undre pilen). Tilläggstavlor (försignalering) kan du pröva dig fram med. Ett bättre alternativ för dig är nog Orienteringstavla (tredje bilden) som finns i Svenskt säkerhetspaket (downloaddelen). Den ställer du in i princip på samma sätt som ovan. Till skillnad från föregående är det här en ny skylt. Nisse |
![]() |
![]() |