Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-15, 18:09   #1
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Så här ser strukturen ut: Locomotive < MsMotorVehicle < STLMotorVehicle.

Locomotive är Aurans "standardklass" som ligger till grund för följande klasser.
MsMotorVehicle innehåller koppel, bryggor, bälgar, slutljus, hel/halvljus, mm.
STLMotorVehicle innehåller STL's standardisering av "texture replacement", dörrhantering vid lastning/lossning på industrier/stationer och rökhantering.

Motsvarande klasser (med samma funktioner) som bygger på standardklassen Vehicle finns också. Vehicle < MsVehicle < STLVehicle.

Om du inte kan vänta på nästa uppdatering av STL Library och behöver en akut lösning så skulle det underlätta för mig om jag fick ta del av din config, och kod där du hanterar rökeffekterna och tiderna. Skicka ett PM eller använd mejl adressen som finns i STL Script Library (config.txt).
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:54.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009