![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]()
Så här ser strukturen ut: Locomotive < MsMotorVehicle < STLMotorVehicle.
Locomotive är Aurans "standardklass" som ligger till grund för följande klasser. MsMotorVehicle innehåller koppel, bryggor, bälgar, slutljus, hel/halvljus, mm. STLMotorVehicle innehåller STL's standardisering av "texture replacement", dörrhantering vid lastning/lossning på industrier/stationer och rökhantering. Motsvarande klasser (med samma funktioner) som bygger på standardklassen Vehicle finns också. Vehicle < MsVehicle < STLVehicle. Om du inte kan vänta på nästa uppdatering av STL Library och behöver en akut lösning så skulle det underlätta för mig om jag fick ta del av din config, och kod där du hanterar rökeffekterna och tiderna. Skicka ett PM eller använd mejl adressen som finns i STL Script Library (config.txt).
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). |
![]() |
![]() |