![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Tyvärr så börjar diskussionen övergå min förmåga, men jag vet ju vad Svenolov kan åstadkomma och jag kan utforma monitorerna så att dom passar detta koncept men jag behöver specifikationer!!! Att göra dom som Scenery-trackside borde inte vara något större problem för det finns väl nån offset från spårmitt där också? Skulle ni som kan kunna speca hur jag skall utforma dom så gör jag det!
Har gjort om Monitorerna som scenery med Tracksidetaggen satt så dom finns under trackside. Vill ni, Svenolov och josu, kolla att det fungerar !? Ni har fått dom med mejl. Hör av er om nåt behöver ändras, tack!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-04-30 klockan 20:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
|
![]()
När jag vet att Svenolov är med så känner jag på mig att detta kommer att lyckas. Detta med MO-signal var ett lite "feltänk" från min sida. Om man gör dom som "scenery" men sätter in taggen Trackside "#.###" så hamnar dom bland trackside automatiskt,... tack Svenolov!
Kommer att ändra detta för skyltar och strömskeneramper när jag hinner! Man blir aldrig för gammal att lära nåt nytt, speciellt inte i umgänget med Trainz !
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
...kommer säkert denna monitor att "gnistra och glimma" och visa tider och destinationer. Svenolov, josu och jag kommer nog att få detta att fungera med det är möcke jobb så hav tålamod!
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Söndagstidtabell idag och då extra lång regleringstid i Vällingby.
Tog mig en hastig tur, runt stationen i Vällingby och plåtade av lite från höften. Vällingby består av tre spår och två plattformar. Finns utgångar i båda ändarna av stationen. Ena utgången leder upp i en byggnad, belägen i Centrum. Så där har jag hoppat över att plåta, då man ändå ingenting ser från tuben. Gick ner på den vänstra plattformen från Centrum hållet, den plattformen som leder mot Hässelby strand och gick bort till den utgången som ligger utomhus. Båda plattformarna, är mer eller mindre likvärdiga. Vad som skiljer dom åt, är att utgången som jag kommer till, senare i bildserien. Är att den andra in/utgången är spegelvänd. Så där gången till hissen ligger till vänster, så ligger den gången till höger vid andra in/utgången. Rastkuren/avlösningskuren finns bara på den plattformen som leder mot Hässelby. Från den plattformen, där jag började min tur. Sen finns det en skillnad till. Där jag börjar min tur och går ner till plattformen. Där finns det hiss, trappor och rulltrappor. Men går man upp/ner till den andra plattformen från Centrum sidan, så finns det ingen rulltrappa. Bara hiss och en trappa då, som är bredare p.g.a. att rulltrappan saknas. Hann inte plåta klart, innan det var dax att åka igen för mig. Så jag missade bland annat tre stycken konstverk, som jag får återkomma till. Bilderna uppslängda i min Dropbox i länken nedan. http://dl.dropbox.com/u/24531880/Gr%C3%B6n%20linje.%20V%C3%A4llingby.rar
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2012-05-01 klockan 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]()
Tog även några snabba skott vid Universitetet, när jag var inne och pinkade. Bara några minuter tillgodo, innan avgång. Så det blir återbesök där, så fort tid finns.
Ligger också i min Dropbox på denna länk. http://dl.dropbox.com/u/24531880/R%C...versitetet.rar Min Dropbox är snart full, så hojta till när du har plockat ner bilderna från Kista, Hallonbergen, Vällingby och Universitetet. Så att jag kan frigöra mer utrymme.
![]() |
#6 |
|
![]()
Han med Akalla på min matrast idag. Provade med lite andra inställningar på kameran och tycker att dagens bilder är lite bättre än föregående, men kan inte påstå, att dessa är så himla mycket bättre. Vill inte gärna, springa runt och fota med blixten nere i tunnelbanan. Dels för alla trafikanters skulle + att jag tycker, att blixten lurar en på utseendet.
Tog även några nya kort från Hallonbergen + att jag har ritat några skisser på stationerna och hur jag har gått, för att du ska få en något sånär uppfattning om, var dom olika konstverken sitter. Finns här på Dropboxen. http://dl.dropbox.com/u/24531880/Aka..._2_Skisser.rar Men nu är det slut på utrymme i min Dropbox, så jag kan inte fylla på med mer. Förräns jag vet, att du har tankat hem det hela. Så att jag kan tömma och radera. Sen undrar jag. Vad håller ni på med. Alla ni som skriker efter tunnelbanan och bor i Stockholms-trakten. Kan ni inte bygga, så ta då istället och hjälp till med att fotografera av tunnelbane-stationerna i er närhet. För jag har ingen möjlighet, att beta av 100 stationer eller förväntar ni er. Att få allt serverat på silverfat och köra lite tunnelbana, utan att göra eller bidra med något??? Nä, ut och fota lite nu och hjälp Lennart med en massa material.
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Tack Bengan,
många bilder blir det! Hallonbergen och Kista har jag laddat ned så dom kan du rensa bort. Skall försöka få ned dagesns skörd så meddelar jag dig när det är klart! Att din Dropbox är slut förstår jag, undrar om min hårddisk pallar, vi får se ? Så där ja, nu var Telias Bredband riktigt "bredvilligt" med stundvis en hastighet på 8 MB/s, men ibland nere på 0,2. Men hela nedladdningen på ca. 1 GB gick bra. Har snabbtittat lite och där finns mycket godis att plocka, speciellt bilderna på konstverken som ju är typiska för Tunnelbanan. Många bilder är lite suddiga men vi får väl skylla på ljusförhållanden och fotografens "darriga" ålder ![]() Skisserna blir till stor hjäp vid bygget! Allt är nu nedladdat och du kan lungt rensa din Dropbox! Detta är som du, och jag hoppas andra, förstår en 5-årsplan, men om jag får tid så betar jag väl av en station då och då, mycket måste ju förenklas men det viktiga är väl att ge känslan att man (inte jag) känner igen sig!? Och jättetack igen Bengan!!!! Kanske andra kan ta en törn nån gång så Bengan slipper gå vilse i Tunnelbanan !!!???
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-05-02 klockan 21:42. Anledning: Done |
![]() |
![]() |