![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]() Citat:
Om ni inte sett denna sida: https://www.sparvagssallskapet.se/va...&action=search Rätt bra överblick =) Måste säga, GRYMT JOBB =D Nu vill man ju starta trainz och köra som en tok!
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam Senast redigerad av leoj den 2012-04-16 klockan 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... jag skall försöka sortera detta så får vi se vad det leder till.
Egentligen har jag ju byggt C1,2,3,4,5,13,14 som dom såg ut när dom kom ut på markanden utan H- och "neonmärkning" så jag blir ju lätt konfunderad av mångfalden varianter som dök upp på senare tid. Tack GBSF, dina bilder hjälper mig nog att reda ut oredan med tiden!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
|
![]()
Hej, Några bilder här med.
![]() Det ser mycket fint ut lan. Senast redigerad av Rasmus96 den 2012-04-17 klockan 00:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
|
![]()
I C6 vagnarna finns det en liten gul lucka i B-änden av vagnen, se bild.
Innanför denna lucka har jag hört att det ska finnas/funnits ett extra förarbord som kunde användas vid rangering i depåer. Jag vet inte om detta stämmer? ![]() På C6 och flera andra vagntyper så kan man se på äldre bilder att det finns något som liknar ett luftintag för ventilation till höger om Destinationsskylten . Detta ska ha varit signalhornet, och den ska ha låtit ungefär som en biltuta vad jag hört. Men senare så byttes den ut mot det klassiska signalhornet. Se bilder i länkana! http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/...an_930420.html http://www.janlindahl.se/sl/sl_tub_c...5_0000_jpg.htm Senast redigerad av Rasmus96 den 2012-04-17 klockan 01:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Och angående skåpet i B-ändan är det sant. Det sitter rangerings utrustning där. Just därför man har fönster i B-ändan och slutsignaler mellan vagnarna. Och tyfonen, det finns faktiskt än idag flera olika varianter. Såna som sitter på nosen av vagnen, under vagnen osv. Och tyfonen på tunnelbanan kan jag inte beskriva hur den låter. Då de tutar nere i en underjordisk station hör man inte så mycket alls ett tag efteråt. :P Senast redigerad av GBSF den 2012-04-17 klockan 06:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Här är en bild på en C4 som inte har bruna dörrar:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |