![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
Grymt kort Hawk!
Berätta gärna lite om det blev bättre eller inte. Ska själv skicka tillbaka mitt kort på måndag. Är inte nöjd alls! Och man har ju 14 dagars ångerrätt även om man testat kortet, som tur är. Ska köpa nytt, men vet inte vilket. GTX 580 sägs ju vara ett riktigt bra kort! Men kan även tänka mig det ovan, om det är bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hawk: Ja, berätta för oss, om kortet är bra eller inte till RW. Jag köpte ju ett Asus GTX560TI, men skicka tillbaka det, för det gjorde knappt nån skillnad i RW, mot mitt nuvarande (HD5850). Som grädde på moset, så lät det som fasen också...
Kommer bygga ny dator nu, men köpa lite då och då. Blir Intel denna gång, troligen I5 2500K, moderkort och grafikkort med PCIe 3.0, 2x4 GB 1600Mhz minnen, Samsung SSD m.m. Hitta detta https://www.inet.se/produkt/6901319/...r3-usb-3-0-vit chassi på Blocket för 500kr och ska hämta det idag. Gillar egentligen inte vitt, men för det priset, så får det gå! Kommer nog köpa denna nätdel https://www.inet.se/produkt/6900306/...-tesla-650w-80 . Icke modulärt, men i FD chassit, går det bra att gömma kablarna!
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Är det inte processor som avgör? Jag tror det är den i alla fall som skiljer. Ju högre grafikkort och ni ser ingen skillnad, då tror jag det är processorn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ja, jag börjar också tro det. Och jag har för mig, att det var nån som sa det åt mig också. Verkar inte spela nån roll vilket grafikkort man har, för RW vill ändå inte flyta och man får pissig FPS...
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]() Citat:
Man måste se till att man har en mycket kraftig processor om man ska ha ett kraftigt grafik kort. Har man inte det så kan inte grafikkortet jobba på max. Så innan man köper ett grafikkort så bör man kolla upp hur pass kraftig processor man har och vad den orkar med och inte. Det är bättre att ha en kraftig processor och en halvdant grafikkort än vad det är att ha ett kraftigt grafikkort med en dålig processor.
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
Jo, det är säkert så att en CPU avgör mycket.
Men jag tycker att min Intel i7 920 2.66GHZ borde räcka. Med Turbo Boost som är aktiverat så kommer den upp i 2.9GHz. Eller är det rent utav så att denna CPU är alldeles för klen idag? Jag har tänkt att köpa en Noctua fläkt och klocka upp den till runt 3.5GHz hade jag tänkt mig. Kanske värt att testa det innan man skickar tillbaka kortet. Problemet är dock att min FPS, både i Railworks, Flight Simulator X och X-Plane 10 inte rört sig nånting sedan jag uppgraderade grafikkortet. Enligt alla "experter" jag pratat så borde jag iaf se en ökning på minst 5-10 FPS efter som grafikkortet är så otroligt mycket snabbare än mitt gamla (HD4890). Men det är som sagt ingen ökning alls, och detta tycker jag är väldigt märkligt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Hej
![]() Ja det ser mörkt ut för RW. för min del. Skam vet om det överhuvud taget är någon ide att sätta in det nya grafikkortet 7870 OC Jag har en gammal i5-750 Processor Socket-LGA1156, Quad Core, 2.66Ghz, 8MB köpt 2009, så jag ligger nog verkligen risigt till. Kanske man kan överklocka den , jag har en enorm kylare som knappt blir ljummen Frågade komplett om det skulle hjälpa att köpa en i7-860, Quad Core, 2.80Ghz, Socket 1156, 8MB, men det trodde dom inte ! ![]() http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=461772 Skall man göra en rövare och testa ? Det är ju antikviteter man håller på med ![]() Allt annat är ju till 1155 numera, jag känner för något ännu nyare(snabbare), när den dagen kommer Som jag skrev, jag skall bygga en ny dator men jag vet inte vad jag skall ha för något, det som behövs kanske ligger fem år fram i tiden. ![]()
![]() |
#8 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Finns guider på nätet, bara googla lite. En guide finns här: http://www.youtube.com/watch?v=Llqhe...feature=fvwrel , där dom skrämmer upp den i 3,7 Ghz... OBS! Det finns alltid en risk när man överklockar. Man får bedömma själv om man vill ta den!
![]() |