Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om 3D-design

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-21, 17:13   #28
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Ser underbart snyggt ut, men hade jag byggt som du - först alla mesher och sen UVW på allt hade jag gett upp. Numera växelarbetar jag mellan meshtillverkning och texturtillverkning. Men var och en har ju sin egen metod. Hoppas vi får se detta mästerverk simulatorklart med animerad vändskiva och plogar. Jag håller alla tummar jag har (ca. 18 st efter allt UVW-mappande )!
Jag Uv mappar faktiskt en hel del detaljer när jag byggt dom, och går vidare till nästan konstruktion, och tar det stegvis.
Bland annat så är ju boggierna och räckena helt uv mappade och redo.
Och dom flesta saker jag har kvar att uv mappa är ju rätt simpla mappningen i sig, som oftast endast rör sig om en plannar map eller två för att dom ska vara färdiga.
Det som kommer bli svårt att uv mappa på detta lok, är just hytten, på grund av en rad med svåra hörn.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:43.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009