![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Inredningen i Mariefreds station har jag inga bilder på så det ni ser är rena fantasier men bättre än inget alls så länge. Eftersom jag gjort innerväggarna separata är det lätt att göra night-meshen, det är bara att flytta in alla väggar 1 cm annars flimmrar det eftersom innerväggarna och nightmeshen intefererar.
Jag använder 24-bits tga + 8-bits bmp som alpha. Det är med inbyggd alpha i tga-filen som det blir sortingproblem eftersom man måste använda 32-bitars nya tga-formatet som jag inte kan hantera i mitt photo-program, men t.ex. gimp kan hantera det. fönster, staket, snickarglädje mm är gjorda med separat alpha. Se bif. orenderad bild från byggprogrammet! Normalmap och LOD är saker jag inte behärskar men jag tycker det är kul att bygga som jag gör!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Ett annat exempel när alpha är användbart ser ni nedan där parksoffans gjutjärnsgavlar är ett dubbelsidigt plan.
I övrigt är det mesta på plats och justerat så uppladdningen är inte så långt borta. Det blir då ett paket med stationen, Hamra och HRRJ-vagnen. Stationens CDP är stor p.g.a. många och stora texturer, själva kåken är på ca. 5000 polys bara.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |