![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Usch, jag slängde 500:- i sjön när jag köpte TRS10. Den enda rutt jag ville köra samarbetade inte och allt var bara problem. Håller mig till RW.
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2011
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Det var ett bättre pris! Jag köpte spelet precis när det släpptes. Som sagt är jag mycket missnöjd :/
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Det har inte det allra minsta med frågan som ställdes här att göra. Att inte du klarar av att lära dej Trainz (har inget som helst med nått' "samarbete" att göra, som du skyller på) är helt orelevant. När jag började med Trainz för några år sedan, så fattade jag inte halvsju av någonting alls. Mitt tips är att du gör som jag gjorde, testa allt som finns att testa, prova att klicka i alla knappar t.ex, och se vad som händer, när du lägger ut räls, osv, osv. Man lär sej nya saker hela tiden (nåja, tydligen inte alla). Eller så är det bara att fråga på, allt eftersom du behöver vägledning. Vi är många som kan ge dej seriösa svar.
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Nej jag vet, fel av mig att ta upp det i denna tråd. Ber om ursäkt för det!
Nej, det berodde inte på att jag inte klarade av att lära mig trainz, det berodde på att Stockholms Tunnelbana inte fungerade i TS10. Min tanke var att köpa Ts09 eftersom det var säkert att det fungerade med 09, men folk övertygade mig om att Tunnelbanan visst skulle fungera med 10, så jag köpte det, och blev mycket besviken när det inte fungerade. Efter det orkade jag inte lägga mer tid på det eftersom jag tyckte det krånglade för mycket. Men som sagt, fel att ta upp det här, back to topic! ![]()
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Det finns en väldigt bra vägledning som Chuck Brite har gjort. den är på engelska. Men kan ge mycket bra tips på hur man gör i trainz när man bygger. Själv lärde jag mig en hel del genom den.
Den är skriven för Ts 2006, men det mesta gäller ännu. Den finns på länken nedan. http://trains.0catch.com/tutorial.html