| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
	 | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Sep 2001 
				Ort: Vendelsö 
				
				
					Inlägg: 4 502
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Precis, håller med verkligen! Mångfalden av olika stilar på lokstall gör också att man har nästan lika mycket urval som med stationshus om man bygger lokstall. den här typen tyckte jag är en bra "urtyp" av ett svenskt stall, men det finns ju massa fina andra varianter på temat. 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
	Inser dock en sak med lokstall... det kan väl nästan anses som självklart att man ska kunna köra in sitt lok under tak, det är ju liksom ideen med lokstall det... Men, det innebär en omfattning som man nästan kan likna vid att bygga en hytt till ett lok. Som jag ser det bör följande grejjer finnas: 
  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
   
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Tidigare v10 
			
			
			
			Reg.datum: Nov 2005 
				Ort: Halmstad 
				
				
					Inlägg: 2 513
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Skippa diverse inredning bortsett från det rent strukturella, och kanske en slags lyftannordning i taket vid något spår, så klarar du dig detaljmässigt. 
		
		
		
		
		
		
		
	Allt annat går att bygga som separata objekt i efterhand och passa in i editorn. Lycka till med detta fantastiska projekt!  
		 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | |
| 
			
			 Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Sep 2001 
				Ort: Vendelsö 
				
				
					Inlägg: 4 502
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 ![]() jo, det kan man ju göra, fast jag tror att det är det här med öppningsbara dörrar, sliperslösa spår osv som tar en majoritet av tiden, så en spartansk eller mer detaljerad inredning tror jag inte gör så stor skillnad. visst, en hel del Nora-inspirerat blir det nog... ![]() Sen tror jag att jag håller dörren stängd till den angränsande verkstaden... Om nån är sugen på att modellera svarvar och liknande maskiner, så kan jag väl öppna upp där senare.... ![]() Tack Marcus!  | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 Tidigare v10 
			
			
			
			Reg.datum: Nov 2005 
				Ort: Halmstad 
				
				
					Inlägg: 2 513
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Det låter bra! 
		
		
		
		
		
		
		
	Bara att säga till om det är någon apparat eller ett objekt för ditt stall som du önskar, så kan jag se vad jag kan göra, så sparar du lite tid ![]() kan inte vänta tills man får stalla ett lok där i, nästan så jag blir sugen på ett diesellok av modell äldre nu  
		 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jun 2015 
				Ort: Gävle 
				
				
					Inlägg: 148
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hej! 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
	Hittar inte nedladdnings-länken?  
		 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Sep 2001 
				Ort: Vendelsö 
				
				
					Inlägg: 4 502
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hmm... kan det bero på, tro???    
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
	![]() Skulle kanske kunna vara för att den inte är klar... typ...  
		 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | |
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jun 2015 
				Ort: Gävle 
				
				
					Inlägg: 148
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citat: 
	
    
		 | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |