![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
men vändslingan på andra sidan är inte påbörjad.. har nu skurit bort yta på ett board.. så att jag har en "L-bana"... Spårplan bifogas... En Y7:a tror jag det är... tar sig runt på östra vändslingan... fotocrewet.. har en massa rivsår, myggbett, och ett o annat nässelutslag.. beronde på att man varit ute i buskar o annan vegetation för att få bra fotovinklar.. allt detta på order av Moster Hulda..
Fortsättning följer...
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Ett hus med "brutet tak".. har fått detaljering... grusväg ansluter mot "lokdepoten"... lite fordon ska in på denna väg o en busshållplats för SJ:s landsortstrafik ska upprättas... kanske en kohagen ska in för att köra Ulf Lundellstuket.... "Öppna landskap"..
Fortsättning följer...
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Det är sant!.. säger Moster Hulda till VD:n Stina.. otur för dig att du hade sovmorgon.. men han (tomten)... stod plötsligt bakom mig när jag kollade mailkorgen tidigt idag...
I mailet stod att "om en stund ska ni bege er till "Östra delen av banan" och där ska ni skåda nåt ni aldrig sett i "Trainzvärlden".... nämligen ett grönt Da av fabrikatet Märklin".. detta tillverkades för ca. 50 år sen.. o måste ju vara en raritet.. o nån har varit o skrivit "Stina" på det..! Hur som helst så stod det på det i mailet angiven plats.. på normalspår.. trots att banan ger sig ut för att vara "smalspår"... o med några påkopplade godsvagnar.... Tack Tomten!... Fortsättning följer...
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
bland annat anlagt en busshållplats... och en ny "Trainz-spottare" har gjort entré... "Hans with camera".. finns flera "Hans", bl.a när han telefonerar.. det är grabben med den grå kostymen... har också kopplat på några Bo6.. utefter det gröna Märklinloket.... tack även för dessa ekankal.. hade missat att ladda ned dem...
Fortsättning följer...
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Snyggt jobbat och skrivet Stina, gillar dina upplägg och vad du får plats med på bara en platta.
Stickanw
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Lokdepoten är i det närmsta klar... nu när det vankas ledighet.. blir det nog att ta tag i stationsområdet... mötesspår o diverse förlustelser o tjänstförrättningar ska upprättas....Kul att detaljera.... funderar också på att anlägga ett vattenområde och få med fartyget "Tor".... detta ligger i bakhuvudet på Stina... nu ropar hanses hustru.. en glögg? Varför inte......
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
jag har också slagit ett "getöga" ibland... har också passat på att detaljera lite granna...Stationen har blivit inhägnat.. så att inte kreti o pleti ska kunna springa ut på spåren.. en amerkannsk företeelse " varning för allt.. annars kan vi stämma dig..".. ett gäng står å väntar på taxi.. de är lite retarderade.. så man tittar in i droskan.. för att kolla.. "det är ju ingen hund i.. trots att de hävdar att det står klart och tydligt tax-i".. så kan det vara..
Moster Hulda.. är ute på lite research.. kollar in bland resenärerna vad man tycker om servicen på stationsområdet..får bara positiva genmälen.. stolarna är helt ok.. tycker de japanska gäststudenterna.. Honda o Yamma.. bättre o lugnare än hemma i Tokyo... Detsamma tycker tuggummi-entusiasten Toy.. som har leasat en bil.. där finns ju "Toy-o-ta"... God fortsättning på julhelgen!.. önskar Moster Hulda.. Fortsättning följer...
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Läser. tittar och njuter. Moster Hulda hanterar piskan på rätt sätt - åtminstone av resultaten att döma.
Träffade f ö Vovven47 i dag. Det blev ett hett möte i Malmö-Festivalens centrum - plus 31 grader i skuggan. Det var faktiskt svettigare än din bana. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Tokarpsbanan.. fått lite mer detaljer... på bangården... med en jädrans massa spår... kul det här med ångloken... ger liv åt banan...
Hur som helst så kommer lite bilder.. och moster står vid sidan om mig och säger till mig att skriva ned detta råd till er alla i juletid.. speciellt till dem som inte gillar att diska efter maten: Se till att ni har en cd-spelare, med display.... förbered denna.. genom att se till att det inte finns någon skiva i ..... efter måltiden: Kör igång cd-spelaren, då kommer displayen att meddela "No Disc"... värt ett försök i alla fall....