![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#10 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
På den tiden när jag byggde lokstallet i Särö var jag mindre rutinerad med opacitytekniken och gjorde fönstren med separat alfatexture utom på portarna som fick en alpha-kanal på texturen. Nu har jag lärt mig hur man kan manipulera den inbyggda alpha-kanalen och göra den semitransparent och strukturerad. För att få modellen att fungera i compatibility mode bör man, som Korvtiger säger, arbeta med alpha-kanal i texturen. I native mode är det inga problem med separata alphor (som är enklare att arbeta med och ändra).
Jag skall göra en variant av stallet med inbyggd alpha-kanal i fönstertexturen och skicka till Bengan för utvärdering. ? Vad behöver man compatibility mode till ?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |