![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Vad gör dom egentligen?
__________________________________ Bjuder på tre bilder, Bild1: "Vintrig" Vinter.... Bild2: H18 och/eller E vid Spårvägsmuseet. Bild3: Gammal buss mot Trafalgar square. Senast redigerad av Rc611 den 2011-11-25 klockan 15:12. Anledning: Måste kanske lägga till bilderna också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Medlem
|
![]()
Alla MaxCibussar som går på etanol heter H18E (När det gäller fd. SL Buss AB-bussar alltså). Fast MTR-bussen är väl inte ny?
![]()
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2011-11-25 klockan 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
En Volvo av äldre modell på väg mot Ropsten tidigare i eftermiddags
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#50 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
några bilder till på gamlingarna som var ute och luftade sig idag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]() Citat:
Var den sista tagen vid Ropsten?
![]() |
![]() |
#52 |
Medlem
|
![]()
Fotade faktiskt också den bussen! Någon av er kanske såg mig och min flickvän? Skulle gärna visat bilder, men bilderna vid tog fotades analogt så ni får väl se någon gång i framtiden då bilderna är framkallade.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
X2an: Jag tackar, jo det är vid Ropsten. Mikey låg före mig på forumet och hade också plåtat den bussen men nere vid hamnen. Ingen kan ha missat mig i brandgul arbetsjacka med gott om reflexer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Medlem
|
![]()
Några bilder från Hjulmarknaden tog jag knappt inte, visar istället några bilder tagna ikväll från min hemstad, Södertälje!
![]() ![]() Nobina 6534 på linje 787 mot Lina Hage (må låta som om det ligger ute på landet, men det gör det inte ![]() ![]() Ännu en buss på 787 (jag gillar den linjen av en anledning), denna gång från Lill-Ahl skulle jag tippa. ![]() Nyinflyttad buss, Npobina 5665. Används på högtrafiklinje 748X tillsammans med lite äldre bussar. Det var det! //Jocke Och till er andra; fina bilder! ![]()
![]() |
#55 |
Medlem
|
![]() ![]() Vaxholmsbuss med fart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Vad är skillnaden mellan blåa och röda bussar? Om vi tar t.ex blå och röd B9S, vad är skillnaden mer än färgen?
![]() |
#57 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#58 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Mjo, jag vet att de går på olika typer av linjer. Men är det någon skillnad invändigt förutom att blåbussarna har gardiner och läslampor?
![]() |
#59 |
Medlem
|
![]()
Fast det är inget speciellt med läslampor och gardiner, har alla landsortbussar i stort sett. Om det däremot är hela och funkar, är en annan sak. Här i stan har (nästan) alla bussar gardiner och läslampor.
![]() |
#60 |
Medlem
|
![]()
Blå bussar följer större gator, motorvägar och liknande. Röda kör mera på mindre vägar och till mindre områden.
|
![]() |
![]() |