![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
![]() Citat:
![]() Bilden är från Hagen to Siegen. En gammal rutt, så om det är nya shaders som gäller så kan det mycket väl vara problemet. Själva kontaktledningen ser ju inte så hemsk ut, även om den blir hackig en bit bort. Det är upphängningen som är värst. Och den ska ju iofs inte användas i våra svenska rutter. AA har jag satt till SSAA 2x1, plus att jag använder fxaa inject. Jag skulle kanske kunna gå upp till 2x2, men då börjar fps att bli lite väl låg. Jag provade just att ställa upp Shader Quality och Shadow Quality från medium till highest, men det hjälpte tyvärr inte på luftledningen. När jag ändå är igång med mina frågor, har du någon aning om vad rutan Low Detail Shadows har för funktion? Om jag bockar för den, spelar det då någon roll vad jag väljer för Shadow Quality? mvh .... Mats
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]()
Jag tror det inte ska ha någon betydelse vad low detail shadows står på det är nog mer om man vill visa en suddig cirkelskugga under objekten men är oberoende av den riktiga skuggan så att säga.
Det verkar finns lite rapporter om flimmer speciellt på den rutten, hur ser det ut på tex SAD's uppdaterade Altenburg hittar du något flimmrande på de bryggorna eller stängslen med eller ser allt bra ut på den?
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
![]() Citat:
![]() Jag trodde att det gjorde de vanliga skuggorna mindre detaljerade. ![]() Nu kör jag med Shader och Shadow på High. Det ser bättre ut på SAD's rutt, men nog är det en del flimmer på bryggorna där också. Jag får väl hoppas på att dom jobbar hårt i det tysta och att fler inställningar kommer att kunna göras via grafikkortet efter en eventuell uppdatering. ![]() mvh .... Mats
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]()
Gjorde en liten sammanställning över de inställningar jag kör med får se om du hittar några användbara skillnader. Min inställning av upplösningen mer av praktiskt betydelse när man sitter och exporterar,testar om och om igen så känns det smidigare att bara köra RW i ett fönster. Sedan vet jag inte om du har Nvidia eller Amds kort efter uppgraderingen men slängde med de inställningarna också
![]() Tog ett referens screenshot så ser du hur det ser ut för mig. Jag har en del flimmer med som synes speciellt när man vinklar upp mot himlen(detta tror jag är en bugg för det är många saker som så att säga skär sig mot himlen och ser udda ut "glow" från mina bangårdslampor är ett exempel som nästan försvinner helt). Så jag vet inte om det går att få så mycket bättre för tillfället.
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
![]()
Tackar
![]() Jo, jag har också ett Amd-kort nu: Radeon HD 6850 1GB CPU: Intel i7-2600 @3,40GHz RAM: 12,0 GB Det ska väl i alla fall räcka lite längre än min gamla dator. Skönt att veta att det inte bara är jag som har flimmer. Som du säger så är det kanske så bra det går att få det för tillfället. ![]() Tusen tack för hjälpen. ![]() mvh .... Mats
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]() Citat:
![]()
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Ett tips för den som tycker att grafiken inte riktigt flyter så bra är att dra ned skuggorna ett snäpp.
Just skuggorna i den nya grafikmotorn har stor betydelse på framerate då de kräver mycket kraft att räkna ut, särskilt om det finns många ljuskällor också. /æ |
![]() |
![]() |