![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Det brukar vara ett riktigt helvete när ritningar inte stämmer, (dock är det förståeligt de gånger när man själv har gjort dem...
![]() När jag mäter på bilden så får jag nockhöjden till straxt över 8 meter, om dörren är 2 meter hög. Vid takfoten så blir höjden då straxt över 5 meter. Dock så får jag förhållandet mellan mina uppskattade höjder inte att stämma med två uppmätta med linjalens hjälp mot skärmen. Takfotens höjd blir för liten eller nockens för stor på min uppskattning. Aja, du får pilla med det där så kommer du förhoppningsvis fram till något, det brukar alltid lösa sig i slutänden, när man upptäcker någonstans där man tänkt fel, eller mätt fel och så blir allt bra. ![]()