![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Ja, men varför stannade datorn och skärmen svart?
Jag har 4Gb minne, är det för lite? Jag köpte även större minne på 2x4Gb och är ej installerade.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2011-11-11 klockan 18:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Hedersmedlem
|
![]()
Nu funkar inte grafitkortet längre!
![]() ![]() Nu blir det byggstopp för mig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Hoppas det löser sig!
![]() Det rekommenderas att man kör "Upgrade Advisor" innan man installerar Win.7. Det är ett program som kontrollerar om datorn är redo för det nya operativsystemet. http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...pgrade-advisor Har du fortfarande kvar XP-installationen? Hoppas än en gång att det löser sig. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Just nu använder jag Acer laptop. Min stationär har problem. Det började med att IE krångla till vid avstängning och får felmeddelande varje gång. Därför ville jag uppgradera. Jag får förmodligen lämna in på måndag. Va så krassligt att det ska behöva ställa till. Jag får inte ut win7 ur CD-DVD enheten, för jag ser inte skärmen, den är svart. Upgrade Advisor gav mig tillåtelse att köra Win 7. Jag vet inte om Xp är kvar.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2011-11-11 klockan 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej Totte!
Tråkigt att du fick sånna problem. Men precis som andra redan sagt, så ska man först stoppa i Win 7 inst. skivan - starta om datorn - under uppstart trycka Delete eller F8 knappen (olika på olika datorer), så man kommer in i bios - i bios leta fram boot ordningen och ändra, så den startar dvd först - spara och gå ur bios. Nu ska datorn starta om själv och spela upp installationsskivan och det är bara att följa anvisningarna man får från den. Låter som din dator inte sparar din ändring i bios, eftersom den slår av datorn och när du sätter igång den, så får du fram xp. Om detta är fallet kan det kanske vara batteriet på moderkortet som är slut!? Även om skärmen är svart, så ska du genom att trycka på knappen på dvd få ut skivan ur spelaren. Finns även ett litet hål i spelaren, där man ska kunna trycka i en nål för att få ut skivan om spelaren lagt av. Har dock aldrig testat det. Prova som jag skrivit om inst. ovan, om det inte fungerar eller du har nån datanörd i närheten, lämna in datorn på en firma så får dom hjälpa dig. Hoppas allt ordnar sig för dig!
![]() |
#22 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Min dotterson kommer hem till mig och fixar datorn snart. Få se hur det blir hoppas jag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Vi lyckades installera Win7! Fläkten till grafikkortet slutade att fungera ![]() Jag tar med datorn till Elektronikhuset i Trollhättan imorgon, så får jag se hur det blir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Är ju bra att det finns en sån säkerhetsfunktion så att inte grafikkortet blir förstört.
![]()
![]() |
#25 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ja, men finns det fläkt att skaffa till kortet så är jag tveksam. Det blir troligen ett nytt kort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Vet ej om den passar. Kortet jag har är: http://xfxforce.com/en-us/products/g...ries/5770.aspx
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2011-11-14 klockan 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Ska fråga dem på Elektronikhuset om kortet är hel. Kortet var överhettat, så jag vet inte om det funkar i fortsättningen. |
|
![]() |
![]() |