![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2008
|
![]()
Ibland slår man knut på sig själv.
![]() Varför göra en nightmesh som jag tänkte först, i stället för att göra tvärtom. Man tar ju en automat som har nightmesh redan, som Selecta-automaten och sedan klipp och klistra i PS. Hittade en hyffsad bra bild i google bildsökning på en automat och klippte ut själva "innehållet" och använde den. Målade över det röda med svart färg. Sedan ändrade jag bara lite grann på alphakanal-filen i night-mappen så den passade den nya bilden, och vips så var det fixat, rätt okej enligt mig. mazter_20111110_0001.jpg Den jag ville fixa belysning på i mitten, den högra som jag sedan klonade och resultatet den vänstra. Taket(!) blev kanske inte riktigt hundra eftersom den tar en bit av vänstra övre hörnet på fronten till den.